صنعت، معدن، تجارت

جذب سرمایه‌گذاری خارجی در آذربایجان شرقی به ۳۱ درصد رسید

تبریز – مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری آذربایجان شرقی گفت: میزان جذب سرمایه‌گذاری خارجی در آذربایجان شرقی طی سال گذشته به ۳۱ درصد رسید.

به گزارش آرمان اقتصادی، حمید هاشم زاده عصر امروز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به میزان سرمایه‌گذاری خارجی در استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: سال گذشته میزان سرمایه‌گذاری خارجی در آذربایجان شرقی ۸۵ میلیون دلار بود این در حالی است که سال ۹۵ سرمایه‌گذاری در استان به ۳۰ میلیون دلار می‌رسید.

وی از مصوب شدن ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش ۲۷۵ میلیون دلار در آذربایجان شرقی طی سال گذشته خبر داد، افزود: از این تعداد طرح سرمایه‌گذاری خارجی تنها ۱۰ طرح به ارزش ۸۵ میلیون دلار به نتیجه رسیده و منجر به تحقق سرمایه‌گذاری در استان شده است و از طرفی درصد جذب سرمایه‌گذاری خارجی که ر سال ۹۵ حدود ۵ درصد بود ولی این رقم سال گذشته به ۳۱ درصد رسید.

همچنین بخوانید

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری آذربایجان شرقی، راه‌اندازی نیروگاه‌های تجدید پذیر، توسعه زیرساخت‌های صنعت گردشگری، جذب سرمایه‌گذاران برای راه‌اندازی گلخانه‌های صنعتی و روان‌سازی محیط کسب و کار در استان و اجرایی کردن برنامه قطب سوم خودروسازی کشور در آذربایجان شرقی از مهم‌ترین رویکردهای جذب سرمایه‌گذاری خارجی استان در سال جاری عنوان کرد.

هاشم زاده بابیان اینکه طرح احداث مولدهای مقیاس کوچک در تیکمه داش با مشارکت سرمایه‌گذاری از کشور سوئیس از جمله مهم‌ترین سرمایه‌گذاری خارجی سال گذشته است، گفت: سرمایه‌گذاری موتور محرکه رونق اقتصادی در هر استان و کشوری است.

وی با تأکید بر اینکه جایگاه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به‌ویژه جذب سرمایه‌گذاران خارجی در توسعه و رونق اشتغال و تولید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، یادآور شد: در جذب سرمایه‌گذاری خارجی ورود فنّاوری روز و تأمین منابع مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی داخلی از جمله مواردی است که در جذب سرمایه‌گذاران خارجی در آذربایجان شرقی مورد توجه قرار گرفته است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا