اقتصاد کلان

برای اولین بار برداشت ما در پارس جنوبی از قطر پیشی میگیرد/ ۷۰۰ هزار شغل ایجاد کردیم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حسن روحانی رییس جمهور کشورمان در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن با اشاره به پیشرفت های اقتصادی کشور در سالهای بعد از انمقلاب و در دولت یازدهم گفت: برای اولین بار با توسعه فازهای پارس جنوبی برداشت ما از ذخایر گاز این منطقه با قطر به تعادل رسید و در سال آینده۹ برای اولین بار برداشت ما از قطر پیشی خواهد گرفت.

وی با اشاره به اهمیت برداشت مناسب از میدان مشترک گاز در منطقه پارس جنوبی گفت: سالها بود که قطر نزدیک به ۲ برابر ما برداشت داشت اما با سرمایه گذاری های صورت گرفته و با همت مهندسان و متخصصان داخلی پارس جنوبی توسعه پیدا کرد و با افتتاح فازهای جدید این منطقه، برداشت ما از قطر پیشی خواهد گرفت.

روحانی با اشاره به توسعه بخش پتروشیمی کشور در سالهای اخیر گفت: ۷ طرح پتروشیمی تا پایان دولت یازدهم افتتاح خواهد شد و ما توانستیم برای اولین بار ۱۴ درصد رشد تولید و ۴۶ درصد صاردات این بخش را افزایش دهیم.

همچنین بخوانید

وی با اشاره به رشد بخش کشاورزی گفت: رشد بخش کشاورزی در ۶ ماه نخست به بالای ۵ درصد رسید و بعد از سالها توانستیم از کشور وارد کننده گندم به خودکفایی کانل در تولید این محصول استراتژیک برسیم.

رییس جمهوری با اشاره به توسعه راهها و حمل و نقل ریلی کشور گفت: در حوزه راه سازی، مسکن، توسعه برق، گاز، آب و توسعه راه آهن کارهای ویژه ای انجام گرفت.

وی با اشاره به کاهش بیکاری در کشور گفت: در سالهای گذشته ۵۰۰ هزار نفر به بیکاران اضافه شد اما ما ۷۰۰ هزار شغل جدید ایجاد کردیم و این مسیر با جدیت در دولت ادامه دارد.

در حال تکمیل…


منبع:میزان

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا