ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

لزوم عمل به قوانین استفاده از تولیدات داخلی

مدیر طراحی و تولید یک شرکت صنایع ارتباطی از لزوم استفاده از محصولات باکیفیت تولیدکنندگان داخلی در جهت اقتصاد مقاومتی سخن گفت که ارزش افزوده بالایی دارند و با استفاده از آنها در هزینه‌های کشور صرفه‌جویی خواهد شد.

پیام شعبانیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اهداف اقتصاد مقاومتی در بخش تولید صنایع ارتباطی توضیح داد: یکی از مهم‌ترین اهداف اقتصاد مقاومتی آن است که بتوانیم در بسیاری از مسایلی که هزینه‌های بی‌مورد به کشور تحمیل می‌کند، صرفه‌جویی کنیم و با توجه به ارزش افزوده بالای این محصولات طبیعی است زمانی که این محصولات در داخل کشور تولید شود ارزش افزوده آن هم برای کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه این‌گونه کالاها ارزش افزوده بالایی داشته و ثروت زیادی در آن نهفته است اظهار کرد: با خودکفایی در محصولات و کالاهای فناور، تمام ارزی که به واسطه خرید محصولات از خارج هزینه می‌شده در کشور باقی می‌ماند و صدها شغل مستقیم و غیرمستقیم نیز در کشور ایجاد می‌شود.

همچنین بخوانید

این مدیر تولید در پاسخ به این سوال که آیا قوانین و مقررات لازم برای حمایت از شرکت‌های فناور و تولیدکنندگان وجود دارد یا خیر، گفت: قوانین و بخش‌نامه‌های خوبی در کشور داریم و اگر به همه این قوانین عمل شود، نظر تولیدکنندگان تامین خواهد شد ولی در این زمینه از گفته تا عمل فاصله وجود دارد.

شعبانیان با بیان اینکه در زمینه مخابرات دو کارگروه در دنیا فعالیت می‌کند که به صورت دوره‌ای با یکدیگر جلسه داشته و نقشه راه پیشرفت تکنولوژی‌های مربوط به حوزه را تدوین و طراحی  می‌کنند گفت: ما در مجموعه خودمان نیز دفتر مطالعات آینده تاسیس کردیم که هدفمان پیش‌بینی تغییرات تکنولوژی و در واقع رصد تکنولوژی است و اینکه در آینده چه اتفاقاتی در این حوزه رخ خواهد داد.

وی  با بیان اینکه اگر به موقع سراغ تکنولوژی جدید نرویم از غافله عقب خواهیم ماند، تصریح کرد: ما محصولات جدید خود را بر اساس لایه هسته و تکنولوژی NGN/IMS تولید و به بازار عرضه کردیم که تکامل‌یافته نسل جدید تکنولوژی‌های مخابراتی است و همگرایی بین انواع و اقسام ارتباطات مخابراتی اعم از ثابت و سیار را انجام می‌دهد. ظرف شش ماه آینده اولین سری از محصولاتمان را که منطبق با IMS است را به بازار عرضه خواهیم کردکه مخاطبان آن اپراتورهای سیار و ثابت است.

او درباره صادرات محصولات مخابراتی نیز توضیح داد: کشور ما در زمینه محصولات مخابراتی بیشتر واردکننده بوده، درصورتی که بازار بسیار خوبی در داخل کشور برای این محصولات وجود دارد؛ در گام اول هدفمان تامین نظر کاربر داخلی است چون میزان ارزی که در سال در این زمینه از کشور خارج می‌شود چندهزار میلیارد تومان است و هدف دوم ما در نقشه راه شرکت، بحث صادرات است.

شعبانیان افزود: تمرکز عمده ما در حال حاضر بازار داخلی است و کمابیش در حوزه صادرات وارد شدیم و البته در حال گسترش فعالیت هایمان نیز هستیم. همچنین در نظر داریم در حوزه تحقیقات، محققان خود را در موسسات تحقیقاتی خارج از کشور رشد داده و به بلوغ بیشتری برسانیم و یکی از مهم‌ترین اقدامات ما در این زمینه انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با مرکز تحقیقات کره جنوبی در جهت تبادل دانش و تکنولوژی است.

وی با بیان اینکه در سازمان‌های دولتی هنوز از لحاظ فرهنگی این موضوع برای تک تک افراد جا نیفتاده که به محصول داخلی هم می‌شود اعتماد کرد، گفت: در راستای فرهنگ‌سازی همه مسوولان فرهنگی مربوط، صداوسیما، جراید و اصحاب رسانه باید فعالیت کنند و ما نیز تلاش می‌کنیم تا بتوانیم نظر استفاده‌کننده را جلب کنیم و باید اقداماتی در این زمینه انجام دهیم.

انتهای پیام


منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا