صنعتصنعت، معدن، تجارت

دور جدید واگذاری سهام دولتی از ۲۸ فروردین کلید می خورد

مشاور رییس سازمان خصوصی‌سازی گفت: نخستین مزایده سال ۳۹۷، با حدود ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سهام قابل واگذاری شرکت ها و بنگاههای دولتی، ۲۸ فروردین ماه انجام می شود.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی ، «سید جعفر سبحانی» در گفت و گو با ایرنا، افزود: این بزرگ ترین مزایده است که در بخش دامپروری، صنایع و فرش انجام می شود.
وی اظهارداشت: در این مزایده بزرگ حدود ۱۲ بنگاه و شرکت دولتی واگذار می شود و متقاضیان تا آخرین ساعت اداری روز ۲۷ فروردین ماه فرصت دارند قیمت های پیشنهادی خود را به سازمان خصوصی سازی اعلام کنند تا مزایده ساعت ۱۴ روز ۲۸ فروردین برگزار شود.
مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی همچنین درباره در خصوص موارد مزایده در این روز گفت: ۱۰۰ درصد شرکت ملی کشت و صنعت دامپروری مغان با قیمت پایه ۲ هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان که ۱۰ درصد به صورت حصه نقدی و بقیه اقساط هشت ساله، ۴۰ درصد شرکت ملی کشت و صنعت دامپروری پارس به قیمت پایه ۲۲۰ میلیارد تومان و شرکت ملی کشت و ۱۰۰ درصد صنعت دامپروری سفید رود رشت با قیمت پایه یک هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان جزو شرکت های دامپروری هستند که واگذار می شوند.
وی اظهارداشت: همچنین شرکت توسعه نیشکر صنایع جانبی که سهم دولت در آن ۲۰ درصد است به قیمت پایه یک هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان، ۱۰۰ درصد شرکت مجتمع صنعتی اسفراین به قیمت پایه ۷۲۰ میلیارد تومان و شرکت لوله گستر اسفراین نیز به قیمت پایه ۱۹۲ میلیارد تومان واگذار می شود.
سبحانی اظهارداشت: شرکت سهامی پرورش کرم ابریشم ایران با قیمت ۲۳۶ میلیارد تومان، سهم ۱۰۰ درصدی شرکت پالایش نفت خوزستان با قیمت پایه ۱۷۷ میلیارد تومان و نیروگاه زرند با قیمت پایه ۱۷۵ میلیارد تومان نیز از دیگر بنگاه هایی هستند که در نخستین ماه سال ۱۳۹۷ واگذار می شود.
به گفته وی ۷۷ تخته فرش و جایگاه سوخت در چهارمحال و بختیاری هر ۲ با قیمت پایه یک میلیارد تومان و شرکت عمران و مسکن سازان شرق با قیمت ۲۲ میلیارد تومان و پیست سوارکاری رشت با حدود ۲٫۵ میلیارد تومان بنگاه های دیگری هستند که واگذار می شوند.
مشاور رییس سازمان خصوصی‌سازی در ادامه درباره واگذاری های در سال ۱۳۹۶ گفت: واگذاری ها در سال ۱۳۹۵ بهتر از سال ۱۳۹۶ بود که از جمله دلایل آن می توان به تغییر دولت و در نتیجه جابه جایی اعضای هیات واگذاری اشاره کرد.
وی با تاکید بر اینکه سال ۱۳۹۶ در بخش سهام عدالت سال پررونقی بود، گفت: در بخش سهام عدالت شاهد اتفاقات خوبی بودیم که تسویه حساب و سود سهام عدالت ۱۹ گروه از مشمولان سهام عدالت، دریافت شماره شبای ۴۰ میلیون نفر و پرداخت سود می توان اشاره کرد.
به گزارش ایرنا، واگذاری سهام دولت در شرکت های دولتی مشمول سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی از طریق مزایده یا عرضه در بورس انجام می شود و از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون واگذاری اموال دولتی در قالب تهاتر با بدهی دولت به اشخاص حقیقی و حقوقی ممنوع شده است.
آخرین مزایده سال ۱۳۹۶ در تاریخ ۲۱ اسفند ماه با عرضه بیش از ۹۰ هزار میلیارد ریال سهام، ۲۱ اسفندماه در حوزه های دامپروری، تولید برق و مسکن برگزار شد.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا