ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

پیامک‌های بانکی نباید قطع شوند

معاون رگولاتوری گفت: با ساماندهی خدمات پیامکی و امکان غیرفعال‌سازی پیامک‌های ناخواسته، پیامک‌های بانکی جزو پیامک‌های کنشی محسوب می‌شود و نباید قطع شود.

با توجه به افزایش خدمات ارزش افزوده پیامکی در حوزه‌های مختلف و نارضایتی اعلام شده از سوی مردم، وزارت ارتباطات اخیرا خدمات پیامکی ارزش افزوده را ساماندهی کرد.

وزارت ارتباطات اعلام کرد: «به این ترتیب روش فعال‌سازی و غیر فعال‌سازی خدمات پیامکی از سوی تمامی اپراتورهای تلفن همراه یکسان شد و مشترکان با استفاده از سامانه پیامکی ۸۰۰ یا شماره‌گیری #۸۰۰* می‌توانند از انواع خدمات ارزش افزوده فعال روی سیم‌کارت خود و روش غیر فعال‌سازی آن آگاه شوند. مشترکان همچنین می‌توانند درصورت عدم تمایل به دریافت پیامک‌های تبلیغاتی، بازی و سرگرمی، مسابقه و ارسال اطلاعات و اخبار این خدمات را غیرفعال کنند.» اکنون مشترکان تلفن همراه می‌پرسند که آیا با درخواست غیرفعال‌سازی سرویس‌های پیامکی، پیامک‌های بانکی نیز حذف خواهند شد؟ صادق عباسی شاهکوه معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در این باره توضیح داد که پیامک‌های بانکی جزو پیامک‌های کنشی محسوب می‌شود و طبق درخواست رگولاتوری از اپراتورها این پیامک‌ها نباید قطع شوند.

همچنین بخوانید

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا