صنعت، معدن، تجارتمعدن

تولید جهانی نیکل بدون تغییر ماند؛ ‌اندونزی بزرگ ترین تولیدکننده

مجموع تولید جهانی نیکل در سال ۲۰۱۷ بدون تغییر نسبت به سال پیش از آن، ۲میلیون و ۱۰۰هزار تن به ثبت رسید. در لیست بزرگ ترین تولیدکنندگان این فلز، اندونزی جای دارد.

به گزارش آرمان اقتصادی از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، به نقل از وب سایت Investing News در سال گذشته میلادی تولید جهانی نیکل ۲ میلیون و ۱۰۰هزار تن به ثبت رسید. طی این مدت تولید نیکل در برخی کشورهای پیشرو همچون استرالیا، برزیل، کانادا و فیلیپین کاهش یافت. در ادامه فهرستی از کشورهای برتر تولیدکننده این ماده معدنی در سال۲۰۱۷ را مشاهده می کنید:

۱.اندونزی

همچنین بخوانید

این کشور توانست در سال گذشته میلادی با تولید ۴۰۰ هزار تن نیکل در رتبه نخست تولید این ماده معدنی قرار گیرد. تولید نیکل در اندونزی از ۱۹۹ هزار تن در سال ۲۰۱۶ به ۴۰۰هزار تن در سال ۲۰۱۷ افزایش یافت. اندونزی در سال۲۰۱۴ صادرات این ماده معدنی را ممنوع کرد که منجر کاهش تولید در سال های گذشته شده بود اما در ژانویه ۲۰۱۷ به منظور تقویت اقتصاد این کشور صادرات نیکل آزاد شد و این کشور با افزایش تولید نیکل رتبه نخست جهان را به خود اختصاص داد.

۲.فیلیپین

فیلیپین دومین کشور برتر تولیدکننده نیکل در سال ۲۰۱۷ است. این کشور علی رغم کاهش تولید از ۳۴۷ هزار تن در سال ۲۰۱۶ به ۲۳۰ هزار تن در سال گذشته میلادی توانست در رتبه دوم جهان جای گیرد. دلیل این کاهش توقف تولید در ۲۳ معدن در اوایل سال ۲۰۱۷به دلیل ملاحظات زیست محیطی عنوان شده است.

۳.کانادا

کانادا با تولید ۲۱۰هزار تن نیکل به عنوان سومین کشور برتر تولیدکننده این ماده معدنی در سال ۲۰۱۷شناخته شد.

۴.کالدونای جدید

تولید نیکل در کالدونای جدید طی سال ۲۰۱۶ به ۲۰۷ هزار تن رسید که این میزان در سال گذشته میلادی با افزایش جزئی ۲۱۰هزار تن به ثبت رسید و این کشور چهارمین کشور برتر تولیدکننده نیکل شد.

۵.استرالیا

تولید نیکل استرالیا از ۲۰۴هزار تن در سال ۲۰۱۶ به ۱۹۰ هزار تن در سال ۲۰۱۷ کاهش یافت اما با این حال استرالیا در رتبه پنجم تولید این ماده معدنی قرار گرفت.

۶.روسیه

روسیه نیز در سال گذشته میلادی شاهد افت تولید نیکل بود به طوری که تولید این ماده معدنی در روسیه از ۲۲۲هزار تن در سال ۲۰۱۶ به ۱۸۰ هزار تن در سال ۲۰۱۷ کاهش یافت اما با این وجود در رتبه ششم جهان ایستاد.

۷.برزیل

برزیل علی رغم اینکه طی سال گذشته میلادی شاهد افت تولید نیکل از ۱۶۰ هزار تن به ۱۴۰ هزار تن بودبه عنوان هفتمین کشور برتر تولیدکننده نیکل سال ۲۰۱۷ معرفی شد . شرکت واله از بزرگترین تولیدکنندگان نیکل در این کشور است.

۸.چین

چین هشتمین کشور برتر تولیدکننده نیکل در سال ۲۰۱۷ بود. این کشور توانست در سال گذشته میلادی تولید نیکل خود را بدون تغییر نسبت به سال ۲۰۱۶ به میزان ۹۸هزار تن به ثبت رساند.

۹.گواتمالا

تولید نیکل طی سال ۲۰۱۷ در گواتمالا با رشد ۱۴هزار تنی از ۵۴هزار تن در سال ۲۰۱۶ به ۶۸ هزار تن در سال ۲۰۱۷ افزایش یافت و این کشور را در رتبه نهم جهان در تولید نیکل قرار داد.

۱۰.کوبا

کوبا طی سال گذشته میلادی ۵۱هزار تن نیکل تولید کرد و به عنوان دهمین کشور برتر تولیدکننده نیکل در سال۲۰۱۷ به ثبت رسید.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا