انرژی

بحران بی سابقه کمبود آب در ایران

 

معاون مدیر کل دفتر برنامه ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو از بحران کمبود آب و خشکسالی بی سابقه طی ۵۰ ساله اخیر در کشور خبرداد.

به گزارش آرمان اقتصادی، هدایت فهمی در برنامه «چالش» رادیو اقتصاد ضمن اشاره به موضوع بهم ریختگی تعادل عرضه و تقاضا در حوزه آب افزود: بحران یک پدیده کوتاه مدت است، در صورت عدم چاره اندیشی به موقع تبعات بسیار سنگینی در مملکت بر جا خواهد گذاشت.

وی در ادامه اظهارداشت: آب ماهیت فرا و بین بخشی دارد بنابراین تمامی دستگاه های اجرایی که به نوعی با آب در ارتباط هستند باید در بحث مدیریت آب مشارکت جدی داشته باشند.

معاون مدیر کل دفتر برنامه ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو گفت: جدا از این تمامی بهره برداران در بخش های مختلف از ارکان اصلی مدیریت آب در جامعه محسوب می شوند چرا که مدیریت سرزمینی بدون مشارکت مردمی امکان پذیر نیست.

وی همچنین افزود: برای مدیریت بهینه مصرف آب و مقابله جدی با پدیده بحران کمبود آب در کشور باید تمامی آحاد مردم و مسئولان پای کار باشند.

فهمی بیان داشت: مسئولان دستگاه های مرتبط با حوزه آب باید تعامل و هم افزایی بیشتری با یکدیگر داشته تا بتوانند تصمیمات مشترکی در جهت مدیریت بهینه مصرف آب اتخاذ کنند.

وی در ادامه این مصاحبه رادیویی گفت: بر اساس تفاهم وزارت نیرو و جهاد کشاورزی سطوح زیر کشت بهاره در اقصی نقاط کشور کاهش پیدا می کند.

معاون مدیر کل دفتر برنامه ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو افزود: چنین تفاهمی برای نخستین بار بین دو دستگاه در جهت کاهش مصرف آب در مملکت صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: مدیریت منابع آب در شریط فعلی یکی از نیازهای حیاتی کشور به شمار می‌رود به این مفهوم که میان منابع و مصارف آب برای حفظ پایداری تامین آب باید تعادل برقرار شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، برنامه «چالش» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه، دوشنبه و چهارشنبه هرهفته ساعت ۱۵ به مدت ۷۵ دقیقه به تهیه کنندگی «مطهره محرابی، الهام مصطفوی و حمیده رضا سلطانی» با هدف تضارب آرا و نظرهای متفاوت و گاهی اوقات متضاد میان کارشناسان و مسئولان نهادها، سازمان‌ها و بخش‌های مختلف با موضوعات مختلف کسب و کار، کشاورزی، صنعت، بازرگانی، اقتصادی و جامعه بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا