صنعت، معدن، تجارت

همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت استان سمنان برگزار می‌شود

گرمسار – فرماندار گرمسار گفت: همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری صنعت و معدن استان سمنان با تکیه بر منطقه ویژه اقتصادی گرمسار ۳۰بهمن در تهران برگزار می شود.

داریوش طاهری در گفتگو با آرمان اقتصادی ضمن اشاره به برگزاری همایش ملی فرصت های سرمایه گذاری صنعت و معدن استان سمنان در تهران، ابراز داشت: با توجه به اینکه بخش اعظمی از صنعت استان در ناحیه صنعتی گرمسار قرار دارد منطقه ویژه اقتصادی می تواند فرصت بسیار خوبی را در راستای ایجاد اشتغال پایدار فراهم آورد.

وی با بیان اینکه این همایش با همت سازمان صنایع و گسترش و نوسازی ایران، استانداری و سازمان صنعت و معدن استان سمنان و فرمانداری گرمسار برگزار خواهد شد، افزود: معرفی ظرفیت های استان و شهرستان و منطقه ویژه اقتصادی به سرمایه گذاران و از سوی دیگر قابلیت ها و پتانسیل هایی که در منطقه وجود دارد برای جذب سرمایه گذارها ضروری است.

فرماندار گرمسار همچنین ابراز داشت: با توجه به امنیت پایداری که در منطقه وجود دارد به نظر می رسد استقبال برای جذب سرمایه گذاران به نحو مطلوب صورت گیرد.

طاهری افزود: این همایش می تواند علاوه بر فضایی که در کشور برای سرمایه گذاری وجود دارد در ایجاد اشتغال پایدار موثر باشد که بر همین اساس از بنگاه های غیر دولتی اقتصادی مانند بنیاد مستضعفان و بنیاد حکمت برای حضور در همایش دعوت شد تا در زمینه سرمایه گذاری های کلانی که در کشور وجود دارد بتوانند در استان سمنان نیز این شرایط را فراهم کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: اعتقاد به بخش خصوصی و مشارکت دادن آنها در فرایندهای توسعه اقتصادی تنها راه برون رفت از مسائل و مشکلات اقتصادی است و اقدامات این چنینی برای استان سمنان که نیاز مبرم به جذب سرمایه گذار و مشارکت داخلی و خارجی دارد، بسیار لازم و حیاتی است.

فرماندار گرمسار با بیان اینکه سرمایه به عنوان یکی از مهمترین عوامل تولید، دارای نقش مهمی در فعالیت های مولد و محرک تولید و اشتغالزایی است، افزود: با توجه به کمیابی منابع و ازجمله سرمایه در اقتصاد، شناخت کانال های موثر در سرمایه گذاری برتولید و اشتغال و چگونگی اثرگذاری آن حائز اهمیت است لذا این همایش می تواند ضمن تحلیل اثر سرمایه گذاری بر میزان اشتغالزایی و درآمد در هریک از بخش های اقتصادی برای برنامه ریزی های بلندمدت در راستای استفاده هرچه بهتر از منابع اثر بخش باشد.

طاهری با بیان اینکه این همایش با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار خواهد شد، تاکید کرد: چنین به نظر می رسد که نتیجه این همایش بتواند در راستای ایجاد سرمایه گذاری و شغل بیشتر در استان سمنان اثر گذار باشد.


منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا