انرژی

انتقاد سلیمی از اعلام نشدن نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: تاکنون نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی اعلام نشده است. با این وضعیت چگونه می توان برای کشاورزی برنامه‌ای داشت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در تذکری شفاهی در پایان جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) بیان کرد: اخذ مابه التفاوت نرخ ارز که ما در بودجه ۳۸۰۰ اعلام کردیم و امروز از نرخ ۴۲۰۰ تومان صحبت می کنیم، غیرقانونی است. این مابه التفاوت به حساب کجا ریخته می شود و در کجا هزینه خواهد شد؟ باید با مصوبه مجلس این کار صورت گیرد.

وی در ادامه بیان کرد: دارایی مردم در این مدت نصف شده است. چه کسی قرار است پاسخگو باشد؟ هر کسی که در بازار ارز اخلال ایجاد می کند باید معرفی شود. ۱۹ میلیارد دلار سرمایه به خارج از کشور رفته است و این مسئله مهمی است. در حالی که ما بعد از برجام سه میلیارد سرمایه‌گذار خارجی به داخل کشور آورده‌ایم.

همچنین بخوانید

سلیمی در ادامه اظهار کرد: در رابطه با مسائل زیست محیطی بحث باغات محلات جدی است. ریز ذراتی که معادن تولید می کنند به مردم آسیب می زند.بحث پارازیت که مطرح است نیز به مردم آسیب وارد می کند. چه کسی قرار است در این زمینه پاسخگو باشد؟ بحث بعدی آلودگی هوا است. در تهران نیز در ایام عید که شهر خالی بود، با آلودگی هوا روبرو شدیم. می گویند آلودگی به دلیل بنزین است. بنزین که از خارج وارد می شود. پس علت اصلی چیست؟ این مسئله باید جدی گرفته شود.

این نماینده مجلس در تذکری به وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در واگذاری معادن باید منافع مردم در نظر گرفته شود نه منافع عده‌ای خاص. اگر در حاشیه روستاها ودر حاشیه شهرها مردم مخالف هستند، حق مردم باید ترجیح داده شود.

وی در ادامه بیان کرد: حق آبه ما از سد کوچ‌علی و سد گلپایگان داده نشده است و کشاورزان ما به خاک سیاه نشسته‌آند. خواهش می کنم این امر جدی گرفته شود. نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی نیز تاکنون اعلام نشده است. چگونه می شود برنامه ریزی انجام داد.

وی در پایان گفت: ماده ۲۹ برنامه ششم لزوم شفاف سازی دریافتی مدیران است. یک سال گذشته است و هنوز این سامانه تعریف نشده است.برای جلوگیری از فساد باید از همین جا اقدام کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا