ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

اخاذی دوباره از قربانیان باج افزار بعد از پرداخت پول

تحقیقات نشان می‌دهد کاربرانی که به حملات باج‌افزارها پول پرداخت می‌کنند، هدف خوبی برای حمله دوباره مجرمان سایبری به شمار می‌روند.

به گزارش آرمان اقتصادی، به نقل از وب سایت زد دی نت، گزارش‌های منتشر شده از سوی شرکت تلسترای استرالیا حاکی است که هکرها و مجرمان سایبری آن دسته از افراد و قربانیانی را که یک بار در معرض سوءاستفاده و حمله باج‌افزاری قرار گرفته‌اند و به درخواست آن‌ها برای پرداخت پول تن در داده‌اند، به احتمال زیاد باری دیگر هدف حمله باج‌افزارهای خطرناک قرار خواهند گرفت.

بر اساس تازه‌ترین تحقیقات و نظرسنجی‌ها از بیش از ۱۲۵۲ نفر در سراسر جهان، بالغ بر ۴۰ درصد کاربران اروپایی، ۲۳ درصد کاربران استرالیایی و ۳۷ درصد کاربران آسیایی عنوان کرده‌اند بعد از آنکه یک بار قربانی حمله یک باج‌افزار قرار گرفته‌اند و سپس برای باز پس‌گیری اطلاعات مهم خود، مجبور شده‌اند به درخواست‌های چند میلیون دلاری هکرها و باج‌افزارنویس‌ها گوش دهند و مبالغ هنگفتی را برای آن‌ها واریز کنند، باری دیگر هدف یک باج‌افزار جدیدتر و به‌روزتر قرار گرفته‌اند.

طبق این گزارش، بیشترین میزان حملات باج‌افزاری در جهان در نیوزلند و اندونزی اتفاق افتاده است که تعداد زیادی از قربانیان شرکت‌های فعال در زمینه تجارت و بازرگانی بوده‌ و مجبور بوده‌اند به منظور احیای اطلاعات مهم و حیاتی خود، به مجرمان سایبری پول زیادی را بپردازند. اما غافل از آنکه هکرها این افراد و قربانیان را شناسایی کرده تا بتوانند باری دیگر از آن‌ها پول اخاذی کنند. چراکه به باور آن‌ها، کسی که یک بار برای بارگشت اطلاعاتش چند هزار یا میلیون دلار پول پرداخت می‌کند، به طور حتم دفعات دیگر هم مبالغ زیادی را پرداخت خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا