بانکبانک و بیمه

نااطمینانی به سپرده گذاری ارزی در بانک‌ها


سخنگوی بانک مرکزی با اشاره به سپرده گذاری ارزی در بانک ها گفت: بانک مرکزی بانک ها را مکلف کرد سپرده های ارزی مردم را به صورت اسکناس دریافت و با سود مناسب بازپرداخت کند.

به‌گزارش آرمان اقتصادی (ECOIDEAL)، محمد علی کریمی با حضور در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما افزود: در پی التهابات اخیر در بازار ارز که به نظر می رسد عوامل بنیادی و اقتصادی ندارد و با عوامل غیراقتصادی و التهابات دیگر مرتبط است، ستاد اقتصادی دولت در تصمیمی اعلام و مصوب کرد که نرخ ارز برای همه فعالان اقتصادی، تک نرخی و ۴ هزار و ۲۰۰ تومان شود تا همه نیازهای واقعی جامعه تامین شود.

وی با بیان اینکه یکی از علل و نتیجه التهابات، سفته بازی و دلالی در بازار بود و نیاز واقعی قابل تفکیک نبود، ادامه داد: با طراحی که انجام شد می خواهیم اکثریت نیازهای واقعی اقشار مختلف جامعه را با نرخ ۴ هزار و ۲۰۰ تومان تامین کنیم.
کریمی با اشاره به اینکه تراز ارزی، مثبت و درآمدهای ارزی در خارج از کشور در دسترس است، تاکید کرد: این التهابات زودگذر نمی تواند ساختار اقتصادی ما را دچار مشکل کند.
وی درباره سامانه "نیما" هم گفت: بانک مرکزی در ماه های اخیر سامانه ای را طراحی کرده است که از طریق آن مدیریت منابع و مصارف ارزی داشته باشیم و ارز حاصل از صادرات غیرنفتی را بتوانیم در این سامانه عرضه کنیم و واردکنندگان هم در محیط رقابتی بتوانند با قیمت مناسب، این ارز را جذب کنند .
سخنگوی بانک مرکزی با بیان اینکه محوریت تامین ارز با بانک هاست، افزود: با توجه به اینکه هنوز روابط کارگزاری بانک ها کامل نیست بنابراین صرافی ها می توانند کمک کنند.
به نوشته صدا و سیما، کریمی با بیان اینکه سپرده گذاری به صورت ارزی در بانک ها از دیگر تدابیر بانک مرکزی است، گفت: با توجه به اینکه به علت تجربه پیشین، برخی نااطمینانی ها در این زمینه وجود دارد، بانک مرکزی در بخش نامه ابلاغی خود در ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ ، بانک ها را مکلف کرد سپرده های ارزی مردم را به صورت اسکناس دریافت کنند و به محض مطالبه مشتری، آن را با سود مناسب بازپرداخت کند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا