چندرسانه‌ایصنعت، معدن، تجارتصوتمعدن

تراز مثبت تجاری در بخش معدن + صوت

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت از مثبت شدن تراز تجاری به میزان چهار میلیارد دلار طی سال گذشته در این حوزه خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، جعفرسرقینی در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: تقویت بخش فرآوری عامل اصلی مثبت شدگی تراز تجاری در بخش معدن و صنایع معدنی در کشور بوده است.

وی همچنین اظهارداشت: اولویت اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت و بخش معدن کشور از پنج سال قبل تا به امروز این بوده که زنجیره های ارزش افزوده را در معادن توسعه و چرخه تولید را کامل کند.

همچنین بخوانید

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت ضمن اشاره به تبدیل تراز تجاری منفی یک میلیارد دلاری سال ۱۳۹۱ در بخش معدن به چهار میلیارد دلار تراز تجاری مثبت طی سال ۱۳۹۶ در کشور گفت: بی تردید این موفقیت بزرگ در سایه تلاش شبانه روزی معدنکاران، صنعتگران و در عین حال تقویت ارزش افزوده در این بخش نمود عملی پیدا کرده است.

وی در ادامه افزود: طی چهار ساله گذشته ۷۵ میلیون تن فقط به ظرفیت زنجیره فولاد اضافه شده که اغلب مربوط به کارخانجات گندله سازی، کنسانتره، آهن اسفنجی، فولاد و نورد می شود.

سرقینی بیان کرد: در صورت عدم تکمیل زنجیره مزبور سنگ آهن پس از تولید بصورت خام روی ریل صادرات قرار می گیرد در حالیکه اشتغال افزایی، ایجاد ارزش افزوده بالا، صادرات، پویایی تولید، رشد اقتصادی و بسیاری موارد دیگر در سایه فرآوری و تبدیل مواد اولیه به محصول نهایی امکان پذیر است.

وی گفت: تکمیل زنجیره ارزش معادن به منظور توقف خام‌فروشی، ارتقای سهم معدن در تولید ناخالص ملی و ‌ هدایت فعالیت‌های معدنکاری به سمت فعالیت‌های بزرگ‌مقیاس معدن بوده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت افزود: تکمیل زنجیره فولاد در بخش معدن و صنایع معدنی از جمله شاه بیت های اجرای اقتصاد مقاومتی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به صادرات هشت میلیون تنی فولاد طی سال گذشته در کشور یادآورشد: ایران در سنوات گذشته ازجمله واردکنندگان فولاد در دنیا قلمداد می شد که خوشبختانه با تلاش های بی شائبه معدنکاران و صنعتگران داخلی گام های بلندی در این حوزه برداشته شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و فرزانه صادقیان» با هدف ارائه یک تصویر بزرگ‌تر و کامل‌تر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا