بورسبورس اوراق

مرحله سوم خرید سهام آکنتور از سه روز دیگر آغاز می شود

مرحله سوم خرید سهام شرکت کنتور سازی ایران از سه روز دیگر آغاز می شود و به مدت ۴ روز کاری ادامه خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محسن خدابخش، مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان این مطلب به پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: سهامداران حقیقی که تمایل به فروش سهام دارند از یکشنبه ۲۶ فروردین ۹۷ به مدت چهار روز کاری از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۵ درخواست خود را به ثبت برسانند.

وی افزود: طبق مصوبه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر اجازه انجام معاملات در خارج از جلسه معاملاتی اشخاص حقیقی سهامدار شرکت کنتورسازی می توانند سهام خود را مطابق ضوابط و شرایط تعیین شده به فروش برسانند .

خدابخش توضیح داد: سهامداران حقیقی می توانند پس از مراجعه به یکی از شرکت های کارگزاری عضو شرکت بورس اوراق بهادار تهران و ارائه دستور فروش و تکمیل تعهدنامه، برای واگذاری سهام خود اقدام کنند.

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: در این مرحله نیز سقف فروش ۳۰۰۰ سهم است؛ در صورتی که منابع تامین شده از سوی خریداران کافی نباشد، خرید از کمترین سفارش شروع و بر اساس میزان عرضه فروش حداکثر سهم قابل خرید از افراد متناسب با میزان منابع تامین شده از سوی خریداران مشخص خواهد شد.

وی قیمت خرید هر سهم را همانند مرحله قبل ۲۱۰۷۵ ریال و نوع سفارش فروش را از نظر اعتبار زمانی، سفارش بدون محدودیت زمانی دانست.

به گفته خدابخش، همچنین امکان ورود سفارش فروش از طریق مشتریان برخط امکان پذیر نخواهد بود.

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به  فروش سهام کنتورسازی در مراحل قبلی گفت: در مرحله اول دارندگان سهام تا ۲۰ هزار سهم، امکان فروش حداکثر ۲ هزار سهم و دارندگان سهام بیش از ۲۰ هزار سهم، امکان فروش حداکثر ۱۰ درصد از موجودی سهام خود را داشتند که این فرایند از ۲۰ دی ۹۶ به مدت ۵ روز کاری انجام شد.

وی افزود: با وجود اینکه فروش سهام کنتورسازی کاملا اختیاری بوده است، اما در مرحله اول ۲ هزار و ۲۰۲ کد سهامداری اقدام به فروش دارایی خود کردند که هزار و ۴۲۶ سهامدار به طور کلی از ترکیب سهامداری شرکت خارج شدند. برهمین اساس مجموعا ۶میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان سهام طی این مرحله به فروش رسید.

خدابخش همچنین در خصوص مرحله دوم خرید سهام شرکت کنتور سازی ایران گفت: مرحله دوم از ۴ بهمن ۹۶ آغاز شد و  سهامدارانی که تمایل به فروش سهام داشتند تا ۱۱ بهمن ۹۶ فرصت داشتند، درخواست خود را به ثبت برسانند.

این مقام مسوول توضیح داد: در این مرحله، سهامداران کنتورسازی می توانستند با مراجعه به کارگزاری های عضو شرکت بورس اوراق بهادار محل اقامت در سراسر کشور، سهام خود را تا سقف سه هزار سهم به مبلغ ۲۱۰۷۵ریال به فروش برسانند.

مدیر نظارت بر بورس ها در پایان در خصوص افرادی که سهم خود را به فروش نرسانده اند، گفت: با توجه به اینکه فروش سهام اختیاری است، افراد می توانند همچنان سهامدار شرکت باشند تا بعد از تعیین و تکلیف قضایی، بر اساس تصمیم اتخاذ شده اقدامات لازم را انجام دهند.

 

منبع

SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا