صنعت، معدن، تجارت

پیگیری مسائل واحدهای صنعتی زلزله زده در پایتخت/رفع مشکل تسهیلات

کرمانشاه- معاون وزارت صنعت، معدن وتجارت از پیگیری مسائل واحدهای صنعتی زلزله زده استان درپایتخت خبر داد و گفت: مشکل واگذاری تسهیلات به واحدهای آسیب دیده به صورت ویژه مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حسن یونس سینکی، معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت و هیأت همراه امروز پنجشنبه از شهرک صنعتی شهرستان زلزله زده سرپلذهاب بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید گفت: من از بخشی از این بازدید  متاثر شدم و بخشی هم جای امیدواری بود. تاثرم از این است که سیستم بانکی آنگونه که شایسته است، نسبت به این اتفاقی که افتاده ساختار خودش را اصلاح نکرده و صاحبان صنایع تا امروز آنطوری که به من منتقل می کنند، نتوانستند از تسهیلات استفاده کنند و در بلا تکلیفی به سر می برند.

همچنین بخوانید

معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: در حل این بلاتکلیفی سیستم بانکی تا امروز حرکت و اقدام موثری انجام نداده است.

وی با اشاره به نشست ستاد تسهیل روز گذشته  با حضور استاندار کرمانشاه ادامه داد: تصمیمات خوبی اتخاذ شده و امیدوار هستم با تصمیمات دیروز و با پیگیری ای که در مرکز خواهم داشت بتوانم مسئله تسهیلات و پیگیری  واگذاری تهسیلات به واحد های آسیب دیده حل و فصل کنم.

این مسئول اشاره ای نیز به اقدامات انجام شده داشت و گفت: نکته مثبتی که در این بازدید دیدیم این بود که از ۶۷ واحدی که تخریب شده امروز ۱۷  واحد فعال شده و ۲۶۰ نفر نیروی کار به  چرخه کار باز گشتند که این هم مایه امیدواری است.

سینکی در مورد مشکلات واحدهای صنفی زلزله زده نیز گفت: واحدهای صنفی هم  مشکلات مشابه دارند اما دامنه آن محدودتر است و مشکلات آنها را هم  که اغلب مشکل تسهیلات است-اما نه شدت واحدهای صنعتی- پیگیری خواهیم کرد و در کوتاه ترین مدت نیز باید این مسئله و سایر مسائل آنها حل و فصل شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا