بانک و بیمهطلا و ارز

تصمیمات ارزی دولت می‌تواند موثر باشد/ نابسامانی بازار ارز سایر بازارها را متاثر کرده است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه تصمیمات ارزی دولت در شرایط فعلی مثبت است، گفت: اقدامات دولت می‌تواند هرج و مرج فعلی بازار ارز را مهار کند و موجب ساماندهی این بازار شود.

عزت الله یوسفیان ملا در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی آرمان اقتصادی با بیان اینکه دولت و بانک مرکزی باید خیلی پیش از این اقداماتی را برای ساماندهی بازار ارز انجام می‌داد، اظهار داشت: هر چند که انتقادهایی به تصمیم های اخیر دولت در مورد بازار ارز وارد است، اما از آنجا که قانون بد بهتر از بی قانونی است، در شرایط فعلی باید به جای انتقاد از تصمیم های دولت حمایت کرد.

همچنین بخوانید

یوسفیان ملا با اشاره به اینکه وضعیت آشفته و نابسامان بازار ارز تاثیرات منفی خود را بر بازارهای دیگر هم بر جا گذاشته است، عنوان کرد: تصمیمات دولت در موردکاهش نرخ ارز، اقدام مناسبی در شرایط فعلی است و می‌تواند تاثیرات منفی بازار ارز بر سایر بازارها را هم کاهش دهد.

نماینده مردم آمل در مجلس در ادامه افزود: ممکن است که تصمیم های ارزی اخیر دولت ضعف ها و اشکالاتی داشته باشد اما اگر به درستی اجرایی شود، می‌تواند موجب ساماندهی نسبی بازار ارز شود و از آشفتگی آن بکاهد.

یوسفیان ملا با تاکید بر اینکه نابسامانی و افزایش شدید نرخ ارز از ماه ها پیش قابل پیش بینی بود، گفت: به رغم آلارم های داخلی و بین المللی که وجود داشت، متاسفانه مسئولان بانک مرکزی به این نشانه ها بی توجهی کردند و نتیجه این شد که از اواخر دی ماه سال گذشته، نوسانات و نابسامانی های بازار ارز آغاز شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان اظهار داشت: اگر سوء مدیریت هایی که در بازار ارز وجود دارد، ادامه پیدا کند می‌تواند موجب نارضایتی مردم شود.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا