ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

زرآبادی: با وضعیت موجود، شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیک یک دروغ بزرگ است

یک عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت که با وضعیت موجود شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیک محقق نمی‌شود و یک دروغ بزرگ است.

به گزارش آرمان اقتصادی، سیده حمیده زرآبادی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس و در جریان طرح سوال مشترک خود و سیده فاطمه حسینی از وزیر ارتباطات درباره دلیل جایگزین شدن قرارداد نگهداری شش ماه زودتر از موعد و حجمی شدن قراردادها، گفت: با توجه به اینکه قراردادهای نگهداری جهت امور نگهداری، رفع خرابی و تست سیستم‌ها در زیرساخت هستند عملا با تغییرات ایجاد شده در قراردادها علاوه بر بیکاری نیروهای متخصص، شرکت زیرساخت میلیاردها تومان در سال هزینه می‌کند و هیچ بهره‌وری وجود ندارد.

وی افزود: زمانی باید قرارداد حجمی بسته شود که ما اطلاعات کافی در زمینه این موضوع داشته باشیم در حالیکه اطلاعات کافی وجود ندارد و در این قراردادها نیروهای متخصص در نظر گرفته نشده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: در شرکت زیرساخت تخصص پرسنل در نظر گرفته نمی‌شود و نیروهای متخصص استان‌ها تعدیل نیرو شده‌اند. این مسائل در زمانی بوده که آقای جهرمی عضو هیات مدیره و مدیرعامل شرکت زیرساخت بوده و خیلی از موارد در زمان مدیریت ایشان انجام شده است.

زرآبادی ادامه داد: قراردادهایی که بوده به این صورت است که از سال ۹۱ تا ۹۴ طی سه سال بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان تجهیزات خریداری شده و در آن موارد قابل تاملی وجود دارد از جمله اینکه خریدها ۱۰ برابر ظرفیت مورد نیاز بوده است.

وی اضافه کرد: تمامی قراردادها به صورت ترک تشریفات و با صنایع الکترونیک زعیم بوده که مسلط بر شرکت زیرساخت است و کلیه پروژه‌های زیرساخت را با قیمت بالاتر از بازار در اختیار گرفته است.

زرآبادی با بیان اینکه قیمت پروژه‌های صنایع زعیم ۳۷.۵ درصد بالاتر از بازار بوده، تصریح کرد: به عنوان مثال این شرکت برای یک پروژه با یک کارکرد سه بار تجهیزات خریداری کرده است.

نماینده مردم قزوین ادامه داد: با وضعیت موجود بحث‌هایی مثل شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیک محقق نمی‌شود و یک دروغ بزرگ است.

ادامه دارد…

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا