انرژی

کاهش ۵۰ درصدی بارندگی/ لزوم واقعی سازی قیمت آب

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: در حال حاضر بارندگی کشور در این مقطع ۱۰۳ میلی متر بوده که نسبت به سال گذشته و درازمدت کاهش بیش از ۵۰ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد حاجی رسولیها در برنامه «روز ازنو» رادیو اقتصاد افزود: پارسال میزان بارندگی کشور در این برهه از سال و درازمدت ۲۱۰ میلی متر بوده است.

وی همچنین با بیان اینکه شرایط فعلی کشور از حیث نزولات جوی بسیار ویژه است، اظهارداشت: امسال ثبت رکوردهای کاهش بارندگی و روان آب ها در ایران طی ۵۰ سال آماربرداری بی سابقه بوده است.

همچنین بخوانید

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: در حال حاضر بارندگی کشور در این مقطع ۱۰۳ میلی متر بوده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته و درازمدت کاهش بیش از ۵۰ درصدی را نشان می دهد.

وی در ادامه افزود: جدا از این پراکنش بارندگی در حوضه های آبخیز اصلی (شش گانه) کشور نیز بسیار متفاوت بوده است.

حاجی رسولیها تصریح کرد: برای مثال امسال کاهش بارندگی در حوضه خلیج فارس و فلات مرکزی بیش از ۶۰ درصد است در حالیکه بخش عمده ای از جمعیت مناطق شهری و روستایی کشور در این منطقه ساکن هستند.

وی در این مصاحبه شرایط آبی در حوضه خلیج فارس و فلات مرکزی را بسیار بحرانی ارزیابی کرد و گفت: پوشش برفی این حوضه نیز یک سوم سال گذشته است.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران افزود: امسال کشوربه لحاظ کاهش منابع آب زیر زمینی و آب سطحی با رکورد های بی سابقه ای مواجه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص واقعی سازی قیمت آب به رادیو اقتصاد اظهارداشت: متاسفانه وزارت نیرو تاکنون نتوانسته در خصوص مباحث اقتصادی و ذاتی آب با هدف افزایش بهره وری اقدامات جدی در سطح کشور انجام دهد.

حاجی رسولیها یادآورشد: واقعی نبودن قیمت آب در شرایط فعلی از جمله مشکلات اصلی در بحث مدیریت آب کشور است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه «روز از نو» کاری از گروه کشاورزی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۶.۳۰ به مدت ۸۵ دقیقه به تهیه کنندگی «لیلا امیدیگانه و مهدی شیار» با هدف فراهم ساختن لحظات شاد و مفرح صبحگاهی توام با افزایش سطح آگاهی اقتصادی شنوندگان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا