انرژی

مدیریت یکپارچه حلقه مفقوده آب

نماینده مردم گرمسار ، آرادان و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر نبود مدیریت یکپارچه و پراکندگی تصمیم گیری ها از جمله مشکلات اساسی در حوزه آب کشور است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، غلامرضا کاتب در برنامه «روز از نو» رادیو اقتصاد ضمن اشاره به افت ۶۱ درصدی میزان بارندگی دراز مدت در کشور افزود: این کاهش نزولات جوی زنگ خطری برای فلات مرکزی ایران است.

وی همچنین اظهارداشت: متاسفانه در استان های قم، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، اصفهان و سمنان میزان متوسط بارندگی با کاهش ۵۹ درصدی مواجه شده است.

همچنین بخوانید

نماینده مردم گرمسار ، آرادان و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تبعات کاهش نزولات جوی وکمبود آب در کشور را بسیار بالا دانست و گفت: برای رفع این چالش تمامی دستگاه های مرتبط با بحث آب باید پای کار باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه خشکسالی شدیدی در پیشروی کشور قراردارد، افزود: منابع آب، حوزه انرژی، کشاورزی، منابع غذایی، بهداشت، جنگل ها و بسیاری موارد دیگر از این پدیده تاثیر می پذیرند.

کاتب تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی به تازگی در این جهت جلسه ای با حضور وزرای مرتبط تشکیل دادتا راهکارهای قابل اجرا برای مقابله با پدیده خشکسالی در سایه هماهنگی و همدلی تمامی دستگاه ها در کشور نمود عملی پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود نبود مدیریت یکپارچه و پراکندگی تصمیم گیری ها را از جمله مشکلات اساسی در حوزه آب کشور دانست و گفت: ساختار مدیریت آب مملکت باید با هماهنگی مجلس شورای اسلامی اصلاح شود.

نماینده مردم گرمسار، آرادان و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی یادآورشد: در حال حاضر مدیریت آب کشور فاقد متولی و ساختار واحد است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه «روز از نو» کاری از گروه کشاورزی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۶.۳۰ به مدت ۸۵ دقیقه به تهیه کنندگی «لیلا امیدیگانه و مهدی شیار» با هدف فراهم ساختن لحظات شاد و مفرح صبحگاهی توام با افزایش سطح آگاهی اقتصادی شنوندگان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا