بانکبانک و بیمه

بررسی مسائل ارزی با حضور ۲ وزیر و سیف


رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از برگزاری جلسه کمیسیون متبوعش با حضور وزرای اقتصاد، صنعت و رئیس کل بانک مرکزی درخصوص ساماندهی بازار ارز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (ecoideal)، محمدرضا پورابراهیمی درباره جلسه فردا (سه شنبه، ۲۸ فروردین) کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه علنی مجلس، تکالیفی برای کمیسیون اقتصادی در راستای رسیدگی به مسائل ارزی کشور تعیین شده است.

وی ادامه داد: براساس برنامه نشست کمیسیون اقتصادی فردا با حضور وزرای اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل بانک مرکزی در خصوص مسائل ارزی برگزار می شود.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: وزارتخانه های اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی، گزارشی از برنامه ها و عملکردی سازمان ذی ربط در حوزه بازار ارز باید ارائه کنند.  
پورابراهیمی گفت: بانک مرکزی تاکنون برنامه جامع و زمان دار در خصوص ساماندهی بازار ارز ارائه نکرده است و اقداماتی که تاکنون بانک مرکزی انجام داده براساس اطلاعیه های این بانک بوده است.
وی ادامه داد: از وزیر صنعت خواسته شده تا ابعاد و آثار مرتبط با ساماندهی بازار ارز را بر حوزه بازرگانی داخلی و خارجی را تشریح کند همچنین وزیر اقتصاد گزارشی درباره آثار ساماندهی بازار ارز بر بازارهای سرمایه و پول وسایر مولفه های اقتصادی ارائه کند.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در هرصورت گزارش و برنامه های بانک مرکزی درخصوص ساماندهی بازار ارز با طرح مجلس در این باره انطباق داده می شود و از بخش های که هم پوشانی داشته باشد حمایت می شود و درباره بخش های که متفاوت است نقطه نظرات بیان خواهد شد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا