بانکبانک و بیمه

نقش بانک ها در تامین مالی اثر بخش

مدیرعامل بانک ملت با بیان اینکه رشد و توسعه اقتصادی به نظام تامین مالی کارآمد و اثر بخش وابسته است، گفت: نظام بانکی پاسخگوی کوتاه مدت تامین مالی بنگاه‌ها و بورس تامین کننده بلندمدت نیازهای اقتصادی است.

به گزارش بانکداران ۲۴ (Banker)، هادی اخلاقی صبح امروز در هشتمین همایش تامین مالی و سرمایه گذاری گفت: توسعه اقتصادی دغدغه عموم سیاست‌گذاران کشور است و رشد و توسعه اقتصادی کشور به نظام تامین مالی کارآمد و اثر بخش وابسته است و بهره برداری از ابزارهای نوین تامین مالی یکی از مهمترین ارکان این امر مهم است.
مدیرعامل بانک ملت ادامه داد: سهم تامین مالی بازار پول و سرمایه متفاوت است. نظام بانکی پاسخگوی کوتاه مدت تامین مالی بنگاه ها و بورس تامین کننده بلندمدت نیازهای اقتصادی است.
اخلاقی با بیان اینکه در گذشته بانک‌ها بشترین سهم تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی را به خود اختصاص داده بودند، گفت: این روند از یک سو باعث ناکارآمدی نظام بانکی در تامین مالی بود و از سوی دیگر مشکلاتی را به بنگاه‌های اقتصادی تحمیل کرد.
وی افزود: با توجه به برنامه ششم توسعه و همچنین اقتصاد مقاومتی ادامه روند مذکور امکانپذیر نیست و توسعه بازار سرمایه و تقویت بورس نیاز امروز اقتصاد کشور است.
این مدیر بانکی در پایان ابراز امیدواری کرد: برگزاری این همایش بتواند گامی در جهت توسعه روش های تامین مالی و سرمایه گذاری در کشور باشد.

همچنین بخوانید


همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا