بورس

نخ تسبیح بورس در دست بازارگردان‌های دلواپس

بازار سهام در حالی یکی از روزهای رخوت آور و بی عمق خود را سپری کرد که در گروههای شاخص ساز بازار از جمله معدنی ها و فلزات اساسی شاهد تحرک بازارگردان های حقوقی برای حمایت از توازن معاملات بازار سهام بود.

به گزارش خبرنگار بورس پایگاه خبری آرمان اقتصادی؛ با پایان معاملات روز یک شنبه ۲۴ بهمن ماه ۹۵ ؛ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با افزایش ۱۰ واحدی نمایشگر عدد ۷۶ هزار و ۸۲۷ واحد بود.

شاخص کل هم وزن اما با افزایش ۷ واحدی به عدد ۱۵ هزار و ۴۹۷ واحد دست یافت. شاخص قیمت وزنی ارزشی نیز با کاهش ۱۸ واحدی به عدد ۲۶ هزار و ۸۵۹ واحد رسید و شاخص قیمت هم وزن بدون تغییر محسوسی، عدد ۱۲ هزار و ۲۸۱ واحد را تجربه کرد.

امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افزایش ۴ واحدی به رقم ۸۴ هزار و ۲۶۸ واحد دست یافت. شاخص بازار اول نیز با ۳۳ واحد افزایش  در حالی عدد ۵۴ هزار و ۵۹۴ واحد را تجربه کرد که شاخص بازار دوم با کاهش ۱۲۲ واحدی به رقم ۱۶۳ هزار و ۱۶۹ واحد رسید.

شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز امروز بدون تغییر محسوسی روی رقم ۸۳۵ واحد ایستاد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی ؛ بازار سهام چشم انتظار انتشار گزارش های برآوردی بودجه ای شرکت های بورسی از اواخر بهمن ماه امسال امروز شاهد معاملاتی کم رونق و رخوت آور در کلیت معاملات بازار بود. بازاری که فقر نقدینگی در گردش این روزها به خوبی در آن به چشم می آید.

از سویی دیگر انتظار پیش خور نشده برای چارتیست های بازار سهام باعث شده تا برخی معامله گران به اصطلاح عنوان کنند که در شرایط فعلی گویی « سرکار گذاشته شده اند.»

در بازار های جهانی اما نوسان های رو به بالا در معاملات کامادیتی همزمان با هیجان ناشی از فرمان های غیر منتظره آمریکا باعث شده تا اژدهای زرد در کمین غرش دوباره باشد. چین بزرگترین مصرف کننده و در عین حال صادر کننده محصولات فولادی و معدنی در دنیا است و در عین حال بیشترین تقاضای نفت خام را به خود اختصاص داده است. اراده این کشور برای تضعیف پول ملی خود و در عیم حال شکست قیمت ها در بازار سنگ آهن و زغال سنگ می تواند برای بازار آمریکا حاکی از اتفاقات بغرنجی باشد.

امروز در بازار سهام نماد معاملاتی ریل پرداز سیر با تداوم معاملات پر حجمی که طی روزهای اخیر در این نماد به راه افتاده شاهد شکل گیری صف خرید سهام بود. در این نماد معاملاتی امروز اندکی بیش از ۴ میلیون سهم در سقف کامل معامله شد.

در گروه معدنی ها اما امروز بازار گردان های حقوقی با سپردن رهبری این گروه از "فملی" به سنگ آهنی ها شاهد نوسان مثبت ضعیف در نماد دو قلوهای سنگ آهنی بود.

در گروه فلزات اساسی اما انتظار برای اعلام گزارش های عملکردی ماهانه مناسب و در عین حال بودجه های برآوردی قابل تامل در این گروه، فولاد مبارکه خود نمایی می کرد.

این در حالی بود که نوسانگیران کم پول بازار گروه ساختمانی ها را برای رنج کشیدن موقت قیمت ها در این گروه مناسب تر از سایر گروهها همزمان با سیگنال های صادرشده در نمودار های تکنیکالی دیدند. همزمان در بازار معاملات اوراق تسهیلات مسکن و با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال ، دوباره با نوسانی شدن رو به بالای قیمت ها مواجه بود.

در گروه سایر کانی های غیر فلزی نیز فرصت نوسانگیری برای نماد های معاملاتی "کفپارس" و "شسینا" فراهم شده است.

به گزارش فارس؛ به نظر می رسد با توجه به کم شدن شانس کسب بازدهی از بازار و رکود فزاینده حاکم بر معاملات کم رمق این بازار، نگرانی برای تسویه معاملات اعتباری در شب های عید در حالی افزایش خواهد یافت که حقوقی های سنتی بازار با توجه به تکالیف نهاد های حاکم بر خود و در عین حال در راستای حمایت از بازار سهام همچنان بازارگردانی نیابتی از گروه های شاخص ساز بازار را بر عهده گیرند. حامیانی که نخ تسبیح بازار را این روزها با صورتی سرخ در دست گرفته اند. 


منبع:اقتصادآنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا