بورسبورس اوراق

افت ۴ پله‌ای شاخص بورس تهران/ بازار سهام رخ به رخ حقوقی‌های فروشنده

بازار سهام امروز پا به پای بازارگردان‌ها و حمایت صندوق‌ها شاهد معاملات عمده در بازار خرده‌فروشی همسو با تداوم عرضه از سوی فروشندگان بازار بود‌، شاخص کل بورس هم ۴ واحد افت کرد.

به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصادی، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه ۳۱ فروردین ماه ۹۵، با افت ۴ واحدی به رقم ۷۸ هزار و ۴۳۱ واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن نیز با ۱۳ واحد افت عدد ۱۳ هزار و ۴۳۰ واحد را به نمایش گذاشت.

اما شاخص سهام آزاد شناور با افت ۱۲ واحدی به رقم ۸۹ هزار و ۸۵ واحد رسید.

شاخص بازار اول نیز در حالی با افزایش ۷۲ واحدی به رقم ۵۴ هزار و ۹۵۳ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با ۴۶۱ واحد کاهش به عدد ۱۷۱ هزار و ۱۰۷ واحد دست یافت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با ۵ واحد افزایش به رقم ۷۷۹ واحد دست یافت.

بر اساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت فولاد مبارکه با ۱۰۴ واحد، معدنی و صنعتی گل‌گهر با ۶۷ واحد و فولاد خوزستان با ۴۶ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت  ایران خودرو با ۵۵ واحد، گروه سایپا با ۵۱ واحد و بانک تجارت با ۴۳ واحد کاهش؛ بالاترین تاثیر منفی را بر محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از ۴۷۳ میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۷۵۹ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۹۲ هزار و ۴۷۸ نوبت داد و ستد بود.

گفتنی است از کل ارزش معاملات امروز بورس تهران مبلغ ۳۷۰ میلیارد و ۳۴۵ میلیون تومان در بازار نقدی محقق شد.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت لاوان، کشتیرانی دریای خزر، تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی، سیمان کردستان، داروسازی دکتر عبیدی از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سپرده‌گذاری مرکزی، ایرانیت بازگشایی شدند.

به گزارش فارس، امروز بازار سهام در روندی متعادل شاهد افزایش عرضه سهام از سوی حقوقی‌های بزرگ بازار به ویژه در گروه خودرویی‌ها و گروه‌های معدنی و فلزی بود.

در گروه بانک‌ها نیز امروز با وجود افزایش عرضه سهام از سوی سهامداران حقوقی اما معاملات کد به کد و بلوکی در این گروه در کنار برخی نمادهای معاملاتی خودرویی‌ها از کاهش قیمت سهام جلوگیری کرد.

بر اساس این گزارش امروز در نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری سایپا نیز سهامدار عمده حقوقی اقدام به معامله کد به کد کرد.

در گروه فلزات اساسی نیز با وجود شکل‌گیری صف‌های خرید اما افزایش عرضه سهام حاکی از واگذاری صف‌ها در روز آینده داد. برخی نمادهای گروه تجهیزاتی نیز شاهد حضور خریداران بود.

به گزارش فارس، بازار سهام امروز در نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری غدیر شاهد معاملات کد به کد به میزان ۱۱۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲۲ میلیارد تومان بود.

امروز در بانک ملت بیش از ۱۰۱ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲۴ میلیارد تومان کد به کد شد.

در نماد ذوب آهن اما امروز ۷۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۶ میلیارد تومان کد به کد شد.

بانک ملت در کنار بازار خرده‌فروشی امروز بیش از ۸ میلیون سهم را در بازار معاملات کد به کد به ارزش بیش از ۲ میلیارد تومان میان کدهای تابعه خود جابجا کرد.

به گزارش فارس امروز بازار سهام بازاری متعادل و کم‌نوسان بود که افزایش عرضه حقوقی‌ها در کنار معاملات کد به کد و درون گروهی در آن قابل تامل بود. بازاری که تلاش می‌کرد با معاملات بلوکی حجم و ارزش خود را نسبت به روزهای گذشته بالاتر نگه دارد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا