صنعت، معدن، تجارت

قانون جدید استاندارد، موازی‌کاری‌ها را از بین می‌برد

رئیس سازمان ملی استاندارد اظهار امیدواری کرد که در قانون جدید استاندارد، برخی موازی کاری‌ها که مشکلاتی را برای بخش خصوصی ایجاد کرده، از بین برود.

به گزارش آرمان اقتصادی، نیره پیروز بخت صبح امروز در نشست صبحانه کاری که در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران برگزار شد، این سازمان را یک نهاد فرابخشی و حاکمیتی معرفی کرد که فعالیت ملی و بین‌المللی دارد.

او با بیان اینکه در سال ۲۰۱۳ به دلیل مسایل سیاسی و به دلیل اینکه نمی‌توانسیم حق عضویت سازمان ایزو را پرداخت کنیم، به عنوان نماینده این سازمان در حال تعلیق بودیم، اظهار کرد: در سال ۲۰۱۱ رتبه ما در ایزو ۳۱ بود و در سال ۲۰۱۵ به ۲۷ رسد و به صورت شفاهی به ما اعلام شده که رتبه ما در سال ۲۰۱۶ در ایزو به ۲۳ رسیده است.

این مقام مسئول یکی از ظرفیت‌هایی که برای سازمان بعد از برجام ایجاد شد را موضوع عضویت سازمان درمجمع اعتبارات بین‌المللی عنوان کرد و گفت: با امضای این موافقتنامه و عضویت ایران،  گواهی تایید صلاحیت سلامت در ۷۰ کشور که اغلب کشورهای پیشرفته هستند، قابل قبول است.

پیروزبخت افزود: فعالیت سازمان ملی استاندارد به منظور ارتقای تولید ملی و حضور در مجامع بین المللی به عنوان یک کشور صنعتی رو به رشد است.

این مقام مسئول ادامه داد: در دو سه سال اخیر رویکردمان عوض شده و به دنبال رویکرد فرایندی هستیم و می خواهیم استاندارد بعنوان زیر ساخت کشور مورد قبول قرار گیرد.

وی در پاسخ به گلایه بخش خصوصی از برخی موازی کاری ها که مشکلاتی را برای فعالان بخش خصوصی ایجاد کرده، گفت: امیدواریم با برنامه ریزی دولت و مجلس بحث موازی کاری حل شود و فکر می‌کنم بعد از تصویب قانون جدید استاندارد، بحث های موازی کاری حل شود.


منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا