چندرسانه‌ایخودروصنعت، معدن، تجارتصوت

طرح ساماندهی بازار خودرو روی میز مجلس + صوت

رئیس کارگروه صنعت کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از تصویب طرح ساماندهی بازار خودرو با قید یک فوریت روز یکشنبه دوم اردیبهشت ماه سال جاری در جلسه علنی این نهاد قانونگذاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، ولی ملکی در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: تعرفه خودروهای وارداتی چند ماه قبل از سوی دولت به شدت افزایش یافت به نحوی که در برخی موارد این تعرفه از ۴۰ به ۹۵ درصد (رشد ۵۵ درصدی) رسید.

وی همچنین اظهارداشت: این موضوع باعث شد بازار خودروی خارجی و همینطور خودروهای داخلی (۱۰۰ وبالای ۱۰۰ میلون تومان) از حیث قیمتی دچار جهش قابل توجهی شود.

رئیس کارگروه صنعت کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: طراحان طرح ساماندهی بازار خودرو در راستای این موضوع به دولت پیشنهاد دادند حقوق ورودی خودروهای سواری را بر اساس حجم موتور، میزان مصرف سوخت و میزان آلایندگی به صورت پلکانی و هدفمند تا سقف حقوق ورودی پنجاه و پنج درصد در مدت سه ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون تعیین کند.

وی در ادامه افزود: جدا از این طراحان بر این باورند که به منظور افزایش رقابت‌پذیری خودروهای تولید داخل به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که حقوق ورودی خودروهای سواری از سال جاری به صورت تدریجی و با میانگین سالانه پنج درصد تا ۱۰ درصد کاهش یابد به نحوی که در سال پایانی سند چشم‌انداز بیست ساله (۱۴۰۴ هجری شمسی) میزان حقوق ورودی خودروهای سواری حداکثر به بیست درصد برسد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و حسن سعید کلاهی» با هدف تحلیل و بررسی مهم‌ترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا