بانکبانک و بیمه

یارانه ۲۹ میلیون نفر باید قطع می‌شد

رییس دیوان محاسبات کشور صرفه‌جویی حاصل از حذف یارانه ۳,۲ میلیون نفر را هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: باید یارانه حدود ۲۹ میلیون نفر از دهک های بالای درآمدی را حذف می کردیم.

به گزارش بانکداران ۲۴ (Banker)، عادل آذر با اعلام اینکه درآمد حذف یارانه افراد پُردرآمد ۱۰۰۰ میلیارد تومان است، اظهارداشت: در شرایط فعلی، هیچ دولت و فردی قادر به شناسایی افراد پُردرآمد و دهک‌های بالای درآمدی نیست.
رییس دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه باید یارانه ۲۹ میلیون نفر حذف می شد، افزود: قانون صراحتا می گوید دولت موظف به حذف یارانه افراد پُردرآمد و دهک های بالای درآمدی است. اگر هر دهک را ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در نظر بگیریم باید یارانه حدود ۲۹ میلیون نفر از دهک های بالای درآمدی را حذف می کردیم.
آذر اظهارداشت: به عنوان کسی که در حوزه هدفمندی و تفریغ بودجه دیوان محاسبات بوده ام معتقدم با استناد به نقص نظام گردش اطلاعات و ثبت اطلاعات اقتصادی خانوارها و اشخاص، هیچ دولت و فردی قادر به شناسایی خانوارهای پُردرآمد و دهک های بالای درآمدی نیست.
وی ادامه داد: باید ساز و کار میانه ای از شاخص های جانشین و نیابتی به جای محاسبه درآمد واقعی خانوارها تحت عنوان «وسع خانواده» استفاده کنیم.
رییس دیوان محاسبات گفت: براساس تفریغ بودجه سال ۹۴، یارانه حدود ۳ میلیون و ۲۳۰ هزار نفر حذف شده که صرفه جویی حاصل از این محل حدود هزار میلیارد تومان است.
آذر درباره پیگیری آخرین وضعیت پرونده «حقوق های نجومی» نیز گفت: فرایند رسیدگی به این پرونده در دادسرای دیوان محاسبات در حال انجام است.



همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا