امور زیربناییراه و ساختمان

به سمت خرید هواپیماهای دسته دوم اما جوان می‌رویم / مذاکرات برای خرید ۴۵ فروند هواپیمای جدید ادامه داد

مدیرعامل شرکت هواپیمایی قشم‌ایر با بیان اینکه سرنوشت قرارداد خرید هواپیماهای جدید پس از ۲۲ اردیبهشت ماه نهایی می‌شود، گفت: معتقدم در شرایط جدید باید به سمت خرید هواپیماهای دسته دوم اما جدید برویم.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، محمود شکرآبی در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه توسعه ناوگان هوایی این شرکت اظهار داشت: برای توسعه ناوگان هواپیمایی با شرکت‌های بوئینگ، ایرباس و بمبادیه وارد مذاکره شدیم.

وی افزود: برای خرید ۱۰ فروند هواپیمای ۷۳۷ /۸۰۰ و ۱۰ فروند دیگر هواپیمای ۷۳۳ با بوئینگ تفاهمنامه امضا کردیم همچنین برای خرید ۱۵ فروند ایرباس ۳۲۰ و ۳۱۹ مذاکرات نهایی انجام شده است که احتمالا ورود دو الی سه فروند ایرباس عملیاتی می‌شود.

مدیرعامل قشم‌ایر با اشاره به مذاکره برای خرید هواپیما از سایر شرکت‌ها گفت: با بمبادیه برای خرید ۱۰ فروند هواپیما در حال مذاکره هستیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر خرید هواپیماهای دسته دوم اما جوان اظهار داشت: معتقدم در این شرایط باید به سمت خرید هواپیماهای دسته دوم اما جوان برویم و خرید هواپیماهای زیر پنج سال را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

وی درباره فاینانس هواپیماها هم اظهار داشت: در بحث تامین مالی و جذب فاینانسرها هم پیگیری‌هایی در دست انجام است.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه چه زمانی سرنوشت خرید هواپیماهای نو مشخص می‌شود، گفت:‌ معتقدم شرکت‌های هواپیماسازی هم منتظر هستند تا ببینند پس از ۲۲ اردیبهشت (اعلام آمریکا برای خروج از برجام یا تمدید لغو تحریم‌ها) چه فضایی به وجود می‌آید و پس از این تاریخ سرنوشت قراردادها مشخص خواهد شد.

 

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا