بانکبانک و بیمه

عملکرد مثبت بانک مسکن از زمان وقوع زلزله


عملکرد مثبت بانک مسکن از زمان وقوع زلزله در کرمانشاه موجب رضایت مردم ، استاندار ، مسوولان بنیاد مسکن و بانک مرکزی شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (ECOIDEAL)،ابوالقاسم رحیمی انارکی در بازدید تعدادی از واحدهای آسیب دیده شهرستان سرپل ذهاب و دو روستای همجوار این شهرستان گفت : خوشبختانه عملکرد مثبت بانک مسکن از زمان وقوع زلزله موجب رضایت مردم ، استاندار ، مسئولان بنیاد مسکن و بانک مرکزی شده است.
وی افزود : رسیدگی مطلوب به وضعیت مردم رنج دیده استان ، تکلیف سنگینی بر دوش ما و همکاران است وبایستی در اسرع وقت تا جایی که ممکن است ضمن حمایت از همکاران استان برای کاهش آلام مردم منطقه تلاش کنیم.
مدیر عامل بانک مسکن در جریان این بازدید در مصاحبه با واحد خبر صداوسیمای استان کرمانشاه به ارائه گزارشی از عملکرد بانک پرداخت و اظهار داشت : تاکنون در مجموع بخش های تعمیرات و مشارکت شهری و روستایی تعداد ۲۰هزارو۵۴۸واحد به بانک مسکن معرفی شده است . از این تعداد ۱۶هزار و ۶۲۷ واحد انعقاد قرارداد شده است . کل مبلغ پرداختی نیز تا کنون ۳میلیارد و ۴۰۲ میلیون و ۸۶۰ میلیون ریال بوده است.
رحیمی انارکی در ادامه اظهار داشت : تعداد واحدهایی که تسهیلات جعاله شهری و روستایی دریافت کرده اند ۹ هزارو ۱۴۰ واحد به مبلغ ۷۵۸میلیون و ۸۶۰هزار ریال بوده است. در بخش مشارکت روستایی به تعداد ۷هزارو۵۰۸واحد مبلغ ۲میلیارد و ۲۵۲میلیون و ۴۰۰هزار ریال و در بخش مشارکت شهری به تعداد ۹۷۹ واحد ۳۹۱میلیون و ۶۰۰ هزار ریال پرداخت تسهیلات پرداخت شده است.
وی افزود : تسهیلات از طریق ۱۰ شعبه استان در شهرستانهای اسلام آباد غرب ، کرندغرب،سرپل ذهاب،قصرشیرین ، گیلانغرب ،پاوه ، روانسر و جوانرود انجام می شود و کار خدمت رسانی به مردم این مناطق بی وقفه ادامه دارد.
مدیر عامل همچنین اظهار داشت : در راستای تسریع در خدمت رسانی به مردم ، ستاد معین مستقر در ساختمان مدیریت بانک مسکن استان ، روزانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ پرونده تسهیلاتی ارسال شده از شهرستان سرپل ذهاب را در سیستم ثبت و همراه با کارتهای بانکی که برای هر مشتری صادر می شود به شعبه شهرستان عودت می دهند.
در این سفر ، جلسه ای با حضور قائم مقام بانک مرکزی ، رئیس بنیاد مسکن کشور ، مدیرعامل بانک و تعدادی از مسئولان در شهرستان سرپل ذهاب برگزار شد؛ که در آن کمیجانی قائم بانک مرکزی و تابش رئیس بنیاد مسکن از تلاشها و پیگیری بانک مسکن ابراز رضایت و از مسئولان بانک مسکن و کارکنان استان تقدیر و تشکر کردند.
رئیس بنیاد مسکن کشور گفت : بانک مسکن بیش از ۵۰ درصد از میزان پرداخت تسهیلات را به عهده گرفته است و این تسهیلات را با کمترین مشکل و به سرعت پرداخت کرده است.
وی افزود : کمک به مردم مناطق زلزله زده از امور خیری است که به عنوان باقیات صالحات برای ما خواهد ماند و در این زمینه بایستی از کارکنان بانک مسکن بویژه آقای ریحانی پور ، مدیر استان به خاطر عملکرد مثبت و پیگیری های ویژه ، کمال تقدیر و تشکر را داشته باشیم.
کمیجانی ، قائم مقام بانک مرکزی نیز از عملکرد بانک مسکن ابراز رضایت کرد و اظهار داشت : بانک مسکن ، بانک پیشرو در ارائه خدمت به زلزله زدگان استان بوده و تجربه ارزشمند این بانک در موضوع مسکن ، کمک شایانی در پرداخت به موقع تسهیلات کرده است.
وی گفت : کمک به مردم آسیب دیده استان ، کار بزرگ و تاریخی به شمار می رود و بایستی با تفاهم و همکاری بیش از پیش برای خدمت رسانی به مردم فهیم و انقلابی تلاش کنیم.
مدیر عامل بانک در بخش دیگری از این سفر جلسه ای با روسای دوایر و کارشناسان مدیریت کرمانشاه داشت و با اظهار رضایت از عملکرد کارکنان استان گفت : بانک مرکزی به دلیل فعالیت های مطلوب بانک مسکن ، اصرار داشت که بنده نیز در سفر مسوولان به استان کرمانشاه حضور داشته باشم و من نیز در جریان این سفر از نزدیک شاهد تلاشها و کار سنگینی که همکاران استان انجام داده اند قرار گرفتم.
وی گفت : روزهای مشقت و سختی خواهد گذشت و انشاءالله مناطق آسیب دیده از زلزله استان کرمانشاه نیز مجدد بازسازی خواهند شد اما آنچه برای ما باقی می ماند خاطره خوب روزهای خدمت رسانی به این مردم و اجر معنوی آن خواهد بود.
در ابتدای این جلسه ، حسن ریحانی پور مدیر شعب بانک مسکن استان کرمانشاه ، به ارائه گزارشی از عملکرد استان طی سال گذشته پرداخت و گفت : کارکنان استان کرمانشاه با تلاش و همّت همکاران علیرغم تاثیر عمیق زلزله ، توانستند در بسیاری از حوزه ها بویژه در سرفصل جذب منابع عملکردبسیار خوبی داشته باشند.
وی افزود : طرح افتتاح قرض الحسنه،طرح افتتاح حساب صندوق یکم،طرح افتتاح سپرده آتیه طلائی و طرح افتتاح حساب جوانان از جمله طرح های موفق استان کرمانشاه بود که تغییرات چشمگیر و محسوسی نسبت به گذشته داشتند و در حوزه وصول مطالبات نیز علیرغم تاثیر منفی زلزله با همکاری ادارات ذیربط تلاش خود را انجام خواهیم داد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا