ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

"فیسبوک" و "رِد" دوربین ضبط تصاویر واقعیت مجازی می‌سازند

شرکت‌های "فیسبوک" و "رد" در حال همکاری برای ساخت یک دوربین هستند که تصاویر را به شکل واقعیت مجازی ۳بعدی ضبط کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از انگجت، “فیسبوک” با همکاری شرکت “رِد”(RED)، یک شرکت آمریکایی واقع در کالیفرنیا که دوربین‌های مخصوص تصویربرداری سینمایی و عکاسی تولید می‌کند، در پی ساخت یک دوربین مخصوص تصویربرداری ۳بعدی برای فناوری واقعیت مجازی(VR) است.

اکثر ویدئوهای VR خیلی واقعی نیستند. شما می‌توانید بچرخید، اما نمی‌توانید به جلو خم شوید و یا به طرف دیگر گام بردارید تا دید بهتری داشته باشید.

همچنین بخوانید

“فیسبوک” و “رِد” به حل این مسئله کمک می‌کنند. آنها در حال همکاری برای ساخت یک دوربین “همه در یک”(all-in-one) هستند که ۶ درجه آزادی را برای ضبط ویدئوی ۳بعدی و آزادی ۳۶۰ درجه برای ضبط ویدئو ارائه می‌دهد.

این همکاری موجب تلفیق فناوری “تشخیص عمق” فیسبوک با “عملکرد در نور کم” شرکت RED  می‌شود که در نهایت می‌تواند تمام اطلاعات ۳بعدی یک صحنه (اعم از مناطق روشن و تاریک) را ضبط کند تا آزادی را در راه رفتن هنگام تماشای ویدئوی VR برای کاربران فراهم کند.

این همکاری هنوز در روزهای آغازین خود است و هنوز هیچ اشاره‌ای به زمان عرضه یک نسخه آزمایشی نشده است. البته بدون شک نتیجه نهایی گران‌قیمت خواهد بود.

ضمن این‌که شما همچنین باید یک هدست با ۶ درجه آزادی برای استفاده کامل از فضا و دید اضافه‌شده داشته باشید.

زمانی که این همکاری به ثمر بنشیند، در نتیجه می‌تواند یک مورد قوی‌تر برای ویدئوهای VR از آنچه امروز در دسترس است، فراهم کند.

شما می‌توانید محیط‌های ویدئویی را بر اساس شرایط خود انتخاب کنید و نیازی به تطابق با محل قرار گرفتن دوربین نیست و این برای فیسبوک مهم است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا