بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

نگاهی به قابلیت ثبت رمز دومرحله‌ای (۲FA) گوگل در پی‌پینگ

قابلیت ثبت رمز دومرحله‌ای (۲FA) گوگل که به‌تازگی در پی‌پینگ راه‌اندازی شده است، ضریب امنیت انتقال وجه افراد را به میزان زیادی افزایش می‌دهد. با این قابلیت جدید، افراد می‌توانند در دو مرحله به اکانت خود دسترسی داشته باشند و این به معنای اطمینان خاطر بیشتر در انتقالات و ضریب ایمنی بیشتر خواهد بود. فرقی نمی‌کند اکانت شما شخصی یا تجاری باشد، همه می‌توانند از این قابلیت جدید پی‌پینگ استفاده کنند.

 

شیوه راه‌اندازی رمز دومرحله‌ای (۲FA) گوگل

برای راه‌اندازی این سرویس جدید کافی است از قسمت تنظیمات وارد پروفایل خود شوید و در بخش امنیت رمز دومرحله‌ای خود را فعال کنید:

با فعال‌سازی «اکانت دومرحله‌ای»، یک صفحه جدید در مقابل شما باز خواهد شد که بارکدی روی آن درج‌شده است؛ در این مرحله لازم است نرم‌افزار Google Authenticator را در تلفن همراه خود نصب کنید و بارگذاری بارکد رمز دوم خود را به‌صورت اختصاصی و با هر بار لاگین در سایت دریافت کنید، تا ازاین‌پس با خیال آسوده‌تری انتقال وجوه خود را انجام دهید.

با هر بار لاگین، کد شش‌رقمی به تلفن همراهتان وارد می‌شود که باید آن را در قسمت «کد فعال‌سازی» وارد کنید. درصورتی‌که به هر دلیل تلفن همراه خود را گم کردید، می‌توانید با پشتیبانی پی‌پینگ تماس بگیرید تا به شما در بازیابی اکانتتان کمک کنند. در اختیار داشتن backup code هم می‌تواند به شما در بازیابی اطلاعاتتان کمک کند.

 

Google Authenticator چیست؟

Google Authenticator اپلیکیشنی است که با کمک تلفن همراه هوشمند امنیت اکانت شما در سایت‌های مختلف را به میزان زیادی افزایش می‌دهد و مشکلات امنیتی احتمالی را برطرف خواهد کرد. شیوه کار Google Authenticator به این صورت است که با تولید کدهای تصدیق اصالت مرحله دوم دسترسی هر فردی به‌غیراز شما را به اکانتتان غیرممکن می‌کند. به‌این‌ترتیب که وقتی شما با نام کاربری و رمز عبورتان وارد اکانت خود شدید، یک کادر دیگر مشاهده خواهید کرد که باید کدی که از طریق Google Authenticator دریافت کرده‌اید را در آن وارد کنید. این کد تنها ۳۰ ثانیه اعتبار دارد و درصورتی‌که در این مدت از آن استفاده نکنید باید رمز دوم جدیدی را دریافت کنید.

منبع: پی‌پینگ

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا