بین الملل

نفت آمریکا رکورد زد/قیمت ۲ درصد جهش کرد

درحالی‌که عرضه در بازارهای جهان بسیار محدود شده است و بازار منتظر خبرهایی از واشنگتن در مورد تحریم‌های احتمالی آمریکا علیه ایران است، قیمت‌های نفت حدود ۲ درصد جهش کردند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، با پایان معاملات روز جمعه به وقت آمریکا (صبح شنبه به وقت تهران)، درحالی‌که عرضه در بازارهای جهان بسیار محدود شده است و بازار منتظر خبرهایی از واشنگتن در مورد تحریم‌های احتمالی آمریکا علیه ایران است، قیمت‌های نفت حدود ۲ درصد جهش کردند.

باب یاگر، مدیر شرکت میزوهو، با اشاره به ضرب‌العجل ۱۲ می که رییس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ برای اروپاییان تعیین کرده است که یا توافق هسته‌ای با ایران را اصلاح کنند، یا آمریکا از آن خارج می‌شود،  می‌گوید: تیتر مهم ۱۲ می، ایران و ترامپ، باعث تقویت بازار شده است.

همچنین بخوانید

قیمت نفت خام تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی ۱.۲۹ دلار یا ۱.۹ درصد جهش کرد و روز جمعه خود را با قیمت ۶۹.۷۲ دلار به پایان رساند. که این بالاترین قیمت بسته شده آن از ۲۶ نوامبر ۲۰۱۴ تا کنون است. در اواسط جلسه دیروز قیمت دابلیوتی‌آی به ۶۹.۹۷ دلار رسید که بهترین رکورد میان‌جلسه‌ای آن از ۲۸ نوامبر ۲۰۱۴ تا کنون است.

دابلیو تی آی این هفته خود را با سود ۲.۳ درصدی به پایان برد.

قیمت نفت برنت ۱.۲۵ دلار یا ۱.۷ درصد جهش کرد و در قیمت ۷۴.۸۷ دلار به کار خود پایان داد. در جلسه دیروز قیمت نفت برنت تا ۷۴.۹۰ دلار هم بالا رفت. برنت این هفته توانست تنها ۰.۳ درصد سود به دست آورد.

ادامه دارد…

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا