بورسفرابورس

در تولید محتوا باید به پرسونای مخاطبان توجه کنیم

نقارش، کارشناس تولید محتوا با اشاره به اینکه برای تولید محتوای دقیق نیازمند پرسونا هستیم، بیان کرد: پرسونا یا شخصیت فرضی در واقع ویژگی‌های کلیدی مخاطبان برای راهنمایی ما در تولید محتوا است، پرسونا باعث می‌شود ما نیاز مخاطبان را به خوبی شناخته و با توجه به نیاز آنها محتوایی لازم را تولید کنیم، در واقع پرسونا حس هم‌آوایی و تناسب نیاز مخاطب با محصول تولیدی ماست.

کارگاه آموزشی«طراحی استراتژی محتوا در کسب و کار» با ارائه بابک نقاش،کارشناس تولید محتوا، روز پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه در سالن محل دائمی نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران در جریان رویداد فین‌استارز ۲۰۱۸ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرابورس بابک نقاش در مقدمه سخنان خود گفت: در این کارگاه تلاش می‌کنیم نکات موثر در طراحی و تدوین یک استراتژی محتوای موثر را مرور کنیم و از عملکرد شرکت‌های بزرگ درس بگیریم، نمونه‌های موفق در این زمینه در این کارگاه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

همچنین بخوانید

وی با بیان اینکه محتوای تولیدی موفق معمولا با نکات آموزشی همراه هستند، اظهار کرد: مثلا یک سایت مبلمان فروشی در سوئد تمام نکاتی که برای زیبایی و نحوه چیدمان مبلمان در خانه است را توضیح می‌دهد، این سایت مثلا به خانواده‌های که فرزند کوچک دارند یک نوع خاصی از مبلمان که بچه‌ها بتوانند بازی کنند را توصیه می‌کنند، رمز موفقیت یک شرکت در فروش و معرفی محصول، تولید محتوا با توجه به نیاز گروه‌های مختلف اجتماع است.

این کارشناس تولید محتوا با اشاره به اینکه برای تولید محتوای دقیق نیازمند پرسونا هستیم، بیان کرد: پرسونا یا شخصیت فرضی در واقع ویژگی‌های کلیدی مخاطبان برای راهنمایی ما در تولید محتوا است، پرسونا باعث می‌شود ما نیاز مخاطبان را به خوبی شناخته و با توجه به نیاز آنها محتوایی لازم را تولید کنیم، در واقع پرسونا حس هم‌آوایی و تناسب نیاز مخاطب با محصول تولیدی ماست.

وی اضافه کرد: پرسونا یا همان شخصیت فرضی به ما می‌گوید چه نوع محتوایی را برای چه نوع مخاطبی تولید کنیم، بنابراین آگهی و تبلیغ هر شرکتی باید با توجه به پرسونای مخاطبانش تولید شود.

نقاش در ادامه با بیان اینکه برای تبلیغ، سه نوع رسانه وجود دارد، گفت: اول رسانه خود ما، دوم رسانه دوستان ما که اگر آگهی بدهیم رایگان برای ما منتشر خواهد کرد و سوم رسانه‌ای که در مقابل پول حاضر به انتشار آگهی ماست، در بین این سه رسانه مهمترین رسانه، رسانه خود شرکت، سازمان و یا حتی شخص خودمان است، در رسانه خودی باید به اندازه کافی اطلاعات و محتوای لازم برای معرفی خود و محصولات خود تولید کنیم؛ چرا که تولید اطلاعات منجر به اعتماد مشتری و کاربر نسبت به ما می‌شود.

این کارشناس تولید محتوا افزود: در تولید محتوا باید به مخاطبان و نیازهای آنها توجه کرده و اهداف خود و مخاطبان خود را تعریف کنیم و مهمتر از هر چیز بهترین زمان نشر آگهی خود را نیز پیدا کنیم.

وی در ادامه به تفکیک رسانه‌ها و کانال‌های مختلف تیلیغی و ویژگی هر کدام از آنها پرداخت و گفت: بهترین محتوای تولیدی همان محتوای بهینه‌سازی شده است که با سرچ در موتورهای جستجو برای مخاطب نمایان می‌شود، باید در تولید این محتواها دقت کرد که مردم دقیقا چه چیزی را سرچ می‌کنند و تیتر را عینا نوشت، مثلا اکثر افراد برای خرید شارژ تلفن همراه دقیقا از این عبارت استفاده می‌کنند، پس ما هم باید دقیقا عین آن عبارت را استفاده کنیم.

نقاش در پایان گفت: تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی بیشتر مبتنی بر احساسات مخاطبان است، پس در این شبکه‌ها مثل اینستاگرام و تلگرام باید از متون احساسی استفاده کرد تا ذهن مخاطب با متن شما درگیر شود، البته شبکه‌های اجتماعی رسمی مثل لینکدیان وجود دارند که افراد حرفه‌ای در این شبکه ‌اجتماعی حضور دارند که در اینجا باید پیام آگهی شما کاملا تخصصی باشد، هر رسانه‌ و کانالی ویژگی‌ها و مخاطبان خاص خود دارند، بنابراین در تولید محتوا باید به این نکات توجه کنیم.

منبع

روابط.عمومی فرابورس ایران

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا