خودروصنعت، معدن، تجارت

اولین خودرو تمام برقی دی اس در راه پاریس

شرکت خودروسازی دی اس فرانسه از رخ نمایی قریب الوقوع نخستین خودرو تمام برقی خود در نمایشگاه خودرو پاریس خبر داد.

شرکت خودروسازی دی اس، زیر مجموعه لوکس پژو-سیتروئن، خود را مهیای رونمایی از نخستین خودرو تمام برقی خود در نمایشگاه پیش رو پاریس می کند و این خودرو مقدمه ای بر آغاز چشم انداز ۲۰۲۵ این شرکت در راستای تولید خودروهای پاک است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از خودروکار، شرکت دی اس نیز همچون دیگر شرکت های مطرح در  روی آوردن به خودروهای پاک از برنامه های خود برای تحقق این امر خبر داده و تولید خودروهای برقی و هیبرید در دستور کار این خودروساز فرانسوی قرار گرفته است. بنابر اعلام دی اس، تمامی مدل های تولید این شرکت از سال ۲۰۲۵ میلادی به بعد برقی و هیبرید خواهند بود.

دی اس برقی

دی اس در هفته های پیش رو از نخستین خودرو تمام برقی خود، که هنوز نامی برای آن اعلام نشده است، در نمایشگاه بین المللی خودرو پاریس پرده بر می دارد. گفته می شود که این خودرو تمام برقی نسخه ای از مدل هاچبک دی اس ۳ این شرکت خواهد بود اما دی اس هنوز هیچ اطلاعاتی از خودرو تمام برقی خود به میان نگذاشته است.

همچنین دی اس از عرضه نسخه ای پلاگین هیبرید از مدل دی اس ۷ تحت عنوان «Crossback E-Tense 4×4» تا سال ۲۰۱۹ میلادی خبر داده است. از مشخصات اولیه این محصول پلاگین هیبرید می توان به سیستم چهار چرخ همزمان محرک (۴wd)، قدرت ۳۰۵ اسب بخاری و توان پیمایشی ۵۰ کیلومتری در حالت استفاده تمام برقی از پیشرانه اشاره کرد.

دی اس برقی

شایان ذکر است که برقی شدن خودروهای دی اس بخشی از پروژه گروه خودروسازی پژو-سیتروئن است که شامل تولید ۴۰ محصول برقی و هیبرید تحت عنوان برند های دی اس، پژو، سیتروئن و اوپل می شود.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا