امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

تخصیص سرانه بیمه سرمازدگی استان سمنان تا امروز صفر بوده است

شاهرود – نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه ۲۵۰ میلیارد تومان سهم خسارت سرمازدگی سال ۹۶ استان سمنان باید پرداخت شود، گفت: تخصیص سرانه بیمه سرمازدگی استان تا کنون صفر بوده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سید حسن حسینی شاهرودی بعدازظهر شنبه در جلسه مدیریت بحران شاهرود با حضور رئیس ستاد مدیریت بحران کشور به میزبانی فرمانداری این شهرستان بابیان اینکه در ستاد مدیریت بحران کشور با حضور ۱۴ وزیر ۲۵۰ میلیارد تومان بابت سرمازدگی استان سمنان اختصاص یافت، ابراز داشت: متاسفانه تاکنون ریالی بابت آن پرداخت نشده است که علت آن نیز وتوی رئیس برنامه و بودجه عنوان می شود که این امر برای ما نیز سوال است که چگونه وقتی موضوعی مورد تصویب ۱۴ وزیر می رسد در یک اداره باقی می ماند.

وی با بیان اینکه امروز شاهرود به درست یا غلط قطب کشاورزی نامیده می شود، افزود: طی سال های متعدد خشکسالی های پیاپی و حتی بدی آب و هوا و شرایطی مانند سرمازدگی باعث شد در بخش کشاورزی توفیقاتی کسب نشود و این بهانه قطب بودن ما را از سایر سرمایه گذاری ها در بخش های دیگر محروم کرد.

همچنین بخوانید

عضو خانه ملت با بیان اینکه طی ۴۰ سال اخیر متاسفانه مرکز تحقیقات کشاورزی نتوانست در تولید و عرضه اقلام دیر گل ده و مقاوم موفقیت هایی کسب کند، ابراز داشت: اقدامات صورت گرفت خوب اما کافی نبوده است لذا ما باید به سمت کشاورزی نوین گام بر می داشتیم همانطور که جهان امروز توانست اقدامات مقابله ای را در مقوله کشاورزی انجام دهد.

حسینی شاهرودی در ادامه تصریح کرد: بودجه عمرانی کشور ۱۵ هزار میلیارد تومان است که دقیقا همین میزان خسارات به کشاورزی ۲۲ استان وارد شده که این نشان می دهد اگر دولت بخواهد تمام خسارات بخش کشاورزی را بدهد باید یکسال تمام کارهای عمرانی را تعطیل کند که این امکان پذیر نیست اما باید چه کرد تا خسارات کشاورزان جبران شود.

وی با بیان اینکه در مجلس در دو مقوله بیمه محصولات کشاورزی و بیمه عشایر و روستاییان اقداماتی صورت گرفت، افزود: در مقوله بیمه کشاورزی علاوه بر پیش بینی های دولت، مجلس نیز از محل صندوق توسعه استان مبلغی را قرار داد تا شاهد جبران خسارات باشیم؛ درباره بیمه عشایر نیز طرحی داده شد که این بیمه تحت پوشش تامین اجتماعی رود تا پوشش های بهتری را مردم دریافت کنند اما این امکان تا این لحظه به وجود نیامد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا