صنعتصنعت، معدن، تجارت

حال صنعت نساجی خوب نیست

یک فعال صنایع کوچک در حوزه تولید پارچه و رومبلی گفت: حال صنعت نساجی در کشور تعریفی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی عشقیان در برنامه «خانه تا کارخانه» رادیو اقتصاد افزود: این صنعت به رغم برخورداری از ظرفیت بالای اشتغال آفرینی متاسفانه امروز از مشکلات زیادی رنج می برد.

وی در ادامه واردات بی رویه و قاچاق کالا را مهمترین مشکلات امروز صنعت نساجی برشمرد و اظهارداشت: اگر واردات در این حوزه هدفمند و جلوی واردات بدون ضابطه گرفته شود بدون شک جانی دوباره به صنایع نساجی خواهد بخشید.

این فعال صنایع کوچک در حوزه تولید پارچه و رومبلی هزینه تولید در ایران را بسیار بالا دانست و گفت: تولیدکنندگان داخلی با چنین شرایطی به هیچ وجه از توان رقابتی در بازارهای صادراتی برخوردار نخواهند بود.

وی افزود: برنامه ریزی و سیاست گذاری در مملکت باید به نحوی باشد که تولیدکنندگان داخلی با هزینه های پائین بتوانند کالاهای رقابت پذیر تولید و حرفی برای گفتن در سطح بازارهای بین المللی داشته باشند.

عشقیان تصریح کرد: خوشبختانه طی چند ساله اخیر در زمینه تولید پارچه های رومبلی حرکت های خیلی خوبی در زمینه به روز بودن ماشین آلات و تجهیزات خطوط تولید در کشور صورت گرفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه کیفیت تولید پارچه های ایرانی یک سر و گردن بالاتر از کشورهای دیگر است، یادآورشد: متاسفانه هزینه های بالای تولید توان رقابت پذیری محصولات ایرانی را در بازارهای جهانی به شدت کاهش داده است.

برنامه «خانه تا کارخانه» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه رادیویی اقتصاد است که روزهای فرد هر هفته ساعت ۱۵ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «لیلا امیدیگانه» با هدف عارضه یابی و شناسایی مشکلات، موانع و اشکالات صنایع مختلف اعم ازمتوسط و بزرگ و ارائه راهکارهای عملیاتی رفع آن‌ها، شناسایی گلوگاه‌های صنعتی کشور و کمک به بهبود وضع موجود صنایع از طریق برقراری ارتباط سه جانبه صنعت، دانشگاه و رسانه بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد بنابراین علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا