اقتصاد کلان

واریز سود سهام عدالت به حساب ۳۵ میلیون مشمول

به گزارش خبرنگار اقتصادی ، اسمعیل مختاری دولت آبادی در خصوص تعداد مشمولینی که تا به امروز سود سهام عدالت دریافت کرده اند، بیان کرد: تا به امروز بیش از ۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مشمولان سهام عدالت، سود سهام خود را به طور کامل دریافت کرده اند که این میزان سود حدود ۳ هزار میلیارد تومان می‌باشد.

وی در ادامه افزود: این دسته از مشمولان افرادی هستند که تا اوایل بهمن ماه سال گذشته شماره شبای حساب بانکی خود را وارد سامانه سهام عدالت کرده اند و سود سهام آن‌ها پس از تائید شماره شبای بانکی، به حسابشان واریز شده و تسویه سود سهام عدالت به طور کامل با آن‌ها انجام شده است؛ بنابراین یک دوره کامل سود مشمولانی که شبای آنان تا اوایل بهمن تائید شده بود، پرداخت و با آن‌ها تسویه شده است.

همچنین بخوانید

مدیر کل دفتر امور سهام عدالت سازمان خصوصی سازی عنوان کرد: افرادی که در دو سه ماه گذشته یعنی از اوایل بهمن ماه سال ۹۶ تا اوایل اردیبهشت ماه امسال شماره شبای بانکی خود را برای دریافت سود وارد سامانه سهام عدالت کرده اند نیز، پس از تائید شماره شبای بانکی به تدریج در حال دریافت سود سهام عدالت خود هستند که این دسته از مشمولان نیز جمعیتی حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر را شامل می‌شوند که ارزش سود سهام عدالت آن‌ها حدود ۲۸۰ میلیارد تومان است.

دولت آبادی با اشاره به این که سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir به صورت شبانه روز و بدون وقفه آماده ارائه خدماتی، چون ارائه صورتحساب به مشمولان و ثبت شماره شبای بانکی آن‌ها است گفت: از افرادی که تا کنون اقدام به ثبت شماره شبای حساب بانکی خود در این سامانه نکرده اند درخواست می‌کنیم در اسرع وقت اقدام به این کار کنند تا پس از تائید شماره شبای وارد شده در سامانه، هر چه سریعتر سود سهام عدالت به حساب آن‌ها واریز شود.

وی با تاکید بر استقبال سازمان خصوصی سازی از دریافت شماره شبای مشمولان جهت واریز سود سهام عدالت به حساب آن‌ها تاکید کرد: یکی از اهداف اصلی سهام عدالت ایجاد درآمد برای مشمولان بویژه افراد کم درآمد و کسانی است که تحت پوشش نهاد‌های حمایتی از جمله کمیته امداد و سازمان بهزیستی قرار دارند. بر این اساس در هفته‌های گذشته مکاتبات گسترده‌ای با نهاد‌های مختلف در سراسر کشور داشته و از آن‌ها خواسته ایم که به مشمولانی که تا کنون اقدام به ثبت شماره شبای خود در سامانه سهام عدالت نکرده اند، اطلاع رسانی کنند تا هر چه سریعتر این اتفاق بیفتد و مشمولان از مزایای سهام عدالت خود بهره‌مند شوند.

مدیر کل دفتر امور سهام سازمان خصوصی سازی ادامه داد: این سازمان کماکان تلاش‌ها و پیگیری‌های خود را در قالب اطلاع رسانی، نامه نگاری، ارتباط با نهاد‌های مختلف و رسانه‌ها در رابطه با دریافت شماره شبای مشمولان جهت واریز سود سهام عدالت به حساب آن‌ها ادامه خواهد داد.

دولت آبادی اظهار کرد: مطابق قانون تجارت شرکت‌های سرمایه پذیر ۸ ماه فرصت دارند تا سود تقسیمی مجامع خود را به حساب سازمان خصوصی سازی برای واریز به حساب مشمولان پرداخت کنند که خوشبختانه همکاری خوبی در این رابطه توسط شرکت‌های سرمایه پذیر با این سازمان انجام شده است و جا دارد از همه این عزیزان کمال تشکر و قدردانی را داشته باشیم.

وی در انتها خاطر نشان کرد: البته در این بین هنوز شرکت‌هایی هستند که سود تقسیمی مجامع خود را به صورت کامل پرداخت نکرده اند که امیدواریم این تعداد معدود از شرکت‌های سرمایه پذیر نیز به زودی این کار را انجام دهند.

انتهای پیام/

منبع

میزان

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا