انرژی

توزیع لوازم کاهنده مصرف آب در استان‌ها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: با پیگیری‌های انجام شده و در راستای کاهش مصرف آب قرار شده تا تجهیزات کاهنده مصرف در برخی از استان‌ها در اختیار متقاضیان قرار گیرد و هزینه آن در قبوض آب به صورت درازمدت از این مشترکان اخذ شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، حمیدرضا جانباز امروز در حاشیه سومین جشنواره و نمایشگاه توانمندی‌های آب و فاضلاب کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تجهیزات کاهنده مصرف به راحتی می‌تواند ۲۰ درصد مصارف خانگی را کاهش دهد، اظهار کرد: با توجه به شرایط کم‌آبی توصیه می‌شود که مشترکان مدیریت مصرف را سرلوحه کار خود قرار دهند چراکه به راحتی می‌توان با کاهش ۲۰ درصدی مصرف شرایط پیک را مدیریت کرد.

وی افزود: عمدتا ۷۵ درصد مشترکان آب رعایت الگوی مصرف دارند و در صد کمی از مشترکان هستند که می‌توان آنها را پرمصرف خطاب کرد. البته در شهرهایی که تنش آبی وجو د دارد، سعی کرده‌ایم با انجام اقداماتی همچون مدیریت فشار کاهش آب بدون درآمد و مدیریت مصرف شرایط را متعادل‌تر کنیم.

همچنین بخوانید

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به اقدامات انجام شده به شرکت آب و فاضلاب برای حمایت از تولید داخلی گفت: فلسفه جشنواره فعلی این است که شرکت‌های کوچک و متوسط مقیاس را دور هم جمع و از تولیدات این شرکت‌ها حمایت کنیم. همچنین شرکت‌های دانش بنیان را با کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در این حوزه دارند، نزدیک کنیم تا بتوان ساخت تولید داخل را از مرحله پایلوت یا مقیاس کوچک به تولیدات صنعتی تبدیل کرد.

جانباز همچنین در خصوص جزئیات طرح قطع آب مشترکان پرمصرف اظهار کرد: پیشنهادی در کارگروه تخصصی سازگاری با کم‌آبی مطرح شده که در صورت تصویب مشترکان پرمصرف در گام نخست جریمه می‌شوند و در صورت ادامه انشعاب آنها قطع خواهد شد.

وی با بیان اینکه هفته گذشته پیشنهادی برای جریمه مشترکان پرمصرف به این کارگروه تخصصی تقدیم شد که در هفته جاری یا هفته آینده تصویب خواهد شد، گفت: در صورت تصویب و اجرا، بین ۱۰ تا ۲۰ درصد شاهد بازدارندگی خواهیم بود؛ به گونه‌ای که جریمه مشترکان در پله‌های نخست ۱۰ تا ۲۰ درصد است و در پله‌های بالا یعنی مشترکانی که آب مصرفی آنها چند برابر الگوی مصرف باشد، تعرفه‌ها به قیمت تمام شده آب می‌رسد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا