امور زیربناییچندرسانه‌ایصوتكشاورزی و دامپروری

افزایش نرخ خوراک دامی بی انصافی است +صوت

نماینده مردم شیراز و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش نرخ نهاده های دامی بی انصافی و اجحاف در حق تولیدکنندگان و مصرف کنندگان کشور است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  علی اکبری در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: ارزنهاده های دامی همان سه هزار و ۸۰۰ تومان است و ما به تفاوت ۴۰۰ تومانی نرخ ارز اعلامی از سوی دولت تامین خواهد شد.

وی در ادامه از دستگاه های نظارتی و کنترلی خواست بصورت قاطعانه با عاملان افزایش قیمت ها در بازار مقابله کنند چرا که بی ثباتی قیمتی تولید در حوزه صنعت دام، طیور و آبزیان کشور را با چالش جدی مواجه خواهد کرد.

همچنین بخوانید

نماینده مردم شیراز و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: سالانه چهار میلیارد دلار انواع نهاده های دامی از قبیل ذرت، جو، کنجاله سویا و غیره از خارج کشور تامین می شود.

وی در ادامه افزود: این نهاده ها سهم بالایی در هزینه های تولید گوشت، تخم مرغ، لبنیات و دیگر فرآورده ها در صنعت دام، طیور و آبزیان مملکت دارد بنابراین اقلام مزبور باید با قیمت مناسب در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد.

اکبری یادآورشد: اهمیت و سهم صنایع دام، طیور و آبزیان در سبد غذای خانوار، سلامت و بهداشت و اقتصاد بر کسی پوشیده نیست بنابراین می طلبد مسئولان همواره به این حوزه توجه جدی داشته باشند.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و حسن سعید کلاهی» با هدف تحلیل و بررسی مهم‌ترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا