صنعتصنعت، معدن، تجارت

صنعت واگن سازی حال خوشی ندارد

عضو هیئت مدیره انجمن ریلی ایران از وجود هفت شرکت واگن ساز در کشور خبرداد و گفت: از این تعداد تنها چهار تا پنج شرکت فعال هستند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدحسین قنبری در برنامه «ساعت صنعت» رادیو اقتصاد افزود: واحدهای واگن سازی فعال نیز زیر ۳۰ درصد ظرفیت مشغول بکارند.

 

همچنین بخوانید

وی همچنین اظهارداشت: علاوه بر این یک هزار صنعت کوچک و بزرگ قطعه سازی و تامین در این حوزه وجود دارد که خیلی از این شرکت ها هم در صنعت خودرو و هم در واگن سازی فعالیت دارند.

عضو هیئت مدیره انجمن ریلی ایران گفت: برنامه ریزی و سیاست گذاری در مملکت باید به نحوی باشد که چرخ این صنایع بچرخد.

وی در ادامه افزود: صنعت ریلی ایران با توجه به اینکه بسیار توانمند و کارآمد است متاسفانه همانند دیگر صنایع کشور از موانع و مشکلات جدی رنج می برد.

قنبری با بیان اینکه صنعت زیرساخت ریلی در کشور به سال های خیلی دور مربوط می شود، اذعان داشت: طی سال های قبل از انقلاب کلنگ احداث شرکت واگن سازی پارس در اراک به زمین خورد اما این شرکت در سال های ابتدای انقلاب به بهره برداری رسید.

وی همچنین گفت: کارخانه مورد نظر از سوی یک شرکت آلمانی با زیر ساخت های بسیار خوب و توانمندی بالا طراحی شده است.

عضو هیئت مدیره انجمن ریلی ایران افزود: جدا از این شرکت های مختلفی در بخش خصوصی و دولتی برای ورود به صنعت ریلی و کمک به این صنعت طی این سال ها در سطح کشور تاسیس و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: واگن‌سازی و تامین اجزای واگن صنعتی مهم، استراتژیک و کلیدی در مجموعه ریلی کشور است.

قنبری گفت: توجه به این صنعت صرف‌نظر از سودآوری‌های مستقیم و غیرمستقیم اقتصادی می‌تواند از نظر رفع مشکل اشتغال کشور نیز بسیار واجد اهمیت و ارزش باشد.

وی در ادامه افزود: هم اکنون صنعت ریلی کشور با دو اشکال جدی اول ساختاری و دوم مدیریتی مواجه است.

عضو هیئت مدیره انجمن ریلی ایران یادآورشد: برای توسعه و رونق صنعت ریلی مملکت باید به این دو مولفه توجه اساسی شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه «ساعت صنعت» کاری از گروه صنعت و بازرگانی به تهیه کنندگی غلامرضا عزتی روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه ساعت ۲۱ به مدت ۵۵ دقیقه با هدف معرفی ظرفیت ها، توانمندی ها و دستاوردهای صنعتی کشور به ویژه در صنایع متوسط و بزرگ در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی و تشویق و ترغیب صنعت کشور به خلاقیت، ابتکار عمل و نوآوری از رادیو اقتصاد پخش می شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا