بانکبانک و بیمه

ماجرای تجمعات سپرده‌گذاران در مقابل بانک آینده؛ آیا بانک آینده ورشکسته شده؟

تعدادی از سپرده گذاران روز گذشته (پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۹۷) در مقابل بانک آینده در خیابان ۱۵ خرداد تجمع کردند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، همزمان با این تجمعات، فیلمی در شبکه های اجتماعی و همچنین سایت معاند صدای آمریکا منتشر شد که خبر از ورشکستگی بانک آینده می‌داد.

جریان تجمعات سپرده‌گذاران در برابر شعب بانک آینده چیست؟

تجمعات اخیر مربوط به سپرده گذاران بانک آینده نبود و شایعه ورشکستگی این بانک درست نیست، بلکه تعدادی از سپرده گذاران تعاونی افضل توس جهت دریافت مطالبات خود از تعاونی افضل توس در مقابل شعب بانک آینده تجمع می کنند.

مرداد سال ۱۳۹۶ بود که با تصمیم بانک مرکزی (اینجا بخوانید)  قرار بر این شد تا مسئولیت سه تعاونی افضل توس، البرز ایرانیان و آرمان(وحدت) به بانک آینده، بانک تجارت و موسسه اعتباری ملل واگذار شود.

بانک آینده با توجه به اعتماد بانک مرکزی و قبول مسوولیت اجتماعی وظیفه تصویه حساب با سپرده‌گذاران تعاونی (غیرمجاز) افضل‌توس را بر عهده گرفت. بانک آینده تنها یک واسطه است و بعد از واریز پول تعاونی افضل‌توس باید با سپرده‌گذاران این تعاونی تسویه کند. تا کنون نیز با سپرده‌گذاران تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسویه حساب شده است.

بدین ترتیب بانک آینده منتظر ابلاغیه بانک مرکزی است تا با سایر سپرده‌گذاران تعاونی غیرمجاز افضل‌توس تسویه کند و طبق قانون نمی‌تواند و اجازه پرداخت وجوه سپرده‌کذاران افضل‌توس از جیب سپرده‌گذاران بانک آینده را ندارد.

با این وجود هر از چند گاهی سپرده‌گذاران افضل‌توس مقابل شعب بانک آینده تجمع میکنند و خواهان پولشان هستند در حالی که پول آنها در بانک آینده نیست. این تجمعات و بعضا شعارها علیه بانک آینده برای آنهایی که نمی‌دانند جریان چیست شائبه‌های فراوانی ایجاد کرده است.

اخبار مربوط به پرداخت سپرده های تعاونی افضل توس و بانک آینده را از این لینک پیگیری کنید.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا