بورسبورس کالا

شرایط انجام معاملات به صورت وکالتی در قراردادهای مشتقه کالایی

امروز، بورس کالا بنابر اطلاعیه‌ای خطاب به کلیه فعالان معاملات قراردادهای مشتقه، شرایط انجام معاملات به صورت وکالتی در قراردادهای مشتقه کالایی را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مروز ۲۲ اردیبهشت ماه، بورس کالا بنابر اطلاعیه ای خطاب به کلیه فعالان معاملات قراردادهای مشتقه، شرایط انجام معاملات به صورت وکالتی در قراردادهای مشتقه کالایی را اعلام کرد.

براین اساس مدیریت بازررسی و امور اعضای بورس کالا گفت: مطابق مصوبه هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در معاملات قراردادهای مشتقه کالایی، هر شخص صرفاً می تواند وکالت یک شخص را بر عهده داشته باشد. در هر صورت سقف مجاز موقعیت های تعهدی باز تعیین شده در مشخصات قراردادهای مشتقه نسبت به مجموع موقعیت های تعهدی وکیل و موکل اعمال خواهد شد. اشخاصی که وکالت بیش از یک نفر را به عهده دارند طی مدت دو روز کاری باید نسبت به تعیین تنها یک موکل اقدام کنند. در غیر این صورت انجام معاملات وکالتی توسط وی برای تمامی موکلین ممنوع است.

همچنین بخوانید

همچنین موکلینی که ادامه وکالت آن ها از سوی وکیلشان اعلام نشود، تا طی فرآیند احراز شرایط در بورس کالا امکان أخذ موقعیت فزاینده را نخواهند داشت.

14

 

منبع
اقتصاد.آنلاین - لیلی شهیر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا