بانکبانک و بیمهراه و ساختمان

قیمت مسکن در برخی مناطق تهران تا ۴۰ درصد افزایش یافت

مدیرعامل بانک مسکن گفت: با اینکه قیمت خانه در برخی مناطق شهر تهران تا ۴۰ درصد افزایش یافته اما در بافت های فرسوده نرخ ها رشد چندانی نداشته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، «ابوالقاسم رحیمی انارکی» اظهار داشت: هفته گذشته مصوبه شورای پول اعتبار مبنی بر کاهش نرخ سود تسهیلات صندوق مسکن یکم از هشت به ۶ درصد و افزایش دوره باز پرداخت آن از ۱۲ به ۱۵ سال در بافت های فرسوده به بانک مسکن ابلاغ شد.
وی بیان کرد: این هفته این مصوبه برای اجرا به شعب بانک مسکن در سراسر کشور ابلاغ می شود.
مدیرعامل بانک مسکن اظهار داشت: بدون شک با کاهش سود تسهیلات و افزایش مدت بازپرداخت آن، تقاضا در بازار مسکن افزایش خواهد یافت.
به گزارش ایرنا شورای پول و اعتبار به تازگی با هدف حمایت از خانه دار شدن جوانان و نیز حمایت از اجرای برنامه بازآفرینی شهری دولت در بافت های فرسوده، با کاهش نرخ سود تسهیلات خرید مسکن در بافت های فرسوده از هشت به ۶ درصد موافقت کرده است.
این نرخ همچنین در سایر مناطق شهری از ۹.۵ درصد به هشت درصد کاهش یافته است.
کارشناسان مسکن معتقدند با این مصوبه میزان اقساط تسهیلات بانک مسکن بین هفت تا ۱۰ درصد کاهش خواهد یافت که می تواند در تحریک بازار مسکن، حمایت از خانه دار شدن جوانان و تسریع در نوسازی بافت های فرسوده شهری توسط بخش خصوصی موثر باشد.
راه اندازی صندوق مسکن یکم جوانان در دولت یازدهم با هدف خانه دار شدن جوانان کلید خورد؛ در این طرح هر فرد خانه اولی می تواند با سپرده گذاری یک ساله به میزان ۴۰ میلیون تومان، حداکثر ۸۰ میلیون تومان وام خرید دریافت کند که با این کار زوجین با سپرده گذاری هشتاد میلیون تومانی از ۱۶۰ میلیون تومان وام با نرخ سود پایین بهره مند شوند.
طبق مقررات بانک مرکزی، تسهیلات خرید مسکن حداکثر می تواند ۸۰ درصد از قیمت تمام شده ملک را پوشش دهد.

همچنین بخوانید
منبع
ایرنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا