بورسبورس اوراق

غلبه تقاضای سهام در بورس تهران

در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران شاخص کل با رشد ۲۷۴ واحدی باردیگر به مدار ۹۴ هزار واحدی بازگشت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در معاملات امروز سرمایه گذاران بورس تهران بیش از ۷۰۳ میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را در بازار دست به دست کردند. ارزش مبادلات امروز بیش از یک هزار و ۴۳۴ میلیارد ریال بود و در ۵۰ هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

امروز بورس تهران شاهد رشد دسته جمعی هفت شاخص منتخب خود بود. شاخص کل ۲۷۴ واحد رشد کرد و به عدد ۹۴ هزار و ۱۶۵ رسید. شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب ۱۵۶ و ۷۹۳ واحد ارتقا یافتند.

همچنین بخوانید

نمادهای شرکت ارتباطات سیار، سایپا، پتروشیمی جم و پتروشیمی مبین امروز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص ثبت کردند. این در حالی بود که صنایع پتروشیمی خلیج فارس، تاپیکو و ملی مس با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

صنایع خودرو، فلزات اساسی و تامین آب،برق،گاز امروز با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای سیمان هگمتان، آلومینیوم ایران، نساجی بروجرد، سیمان دورود، صنایع کاشی و سرامیک سینا، دارویی لقمان و سیمان تهران بود.

در مقابل نمادهای تولید مواد اولیه دارو پخش، لنت ترمز ایران، افست، قند نقش جهان، شهد ایران، سرمایه گذاری توسعه آذربایجان و توسعه شهری توس گستربا بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

سرمایه گذاران بورسی امروز برای خرید واحدهای صندوق امین یکم، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، سهام سایپادیزل، اوراق صکوک سایپا، سهام سرمایه گذاری سایپا، سهام آلومینوم ایران و اوراق مشارکت شهرداری شیراز بیشترین تقاضا را ثبت کردند. در نمادهای برتر امروز بیش از ۷۱ میلیون تقاضا برای انواع اوراق ثبت شد.

در مقابل اوراق صکوک سایپا و اوراق مشارکت شهرداری مشهد با بیشترین عرضه ها به کار خود پایان دادند.

در پایان معاملات امروز سایپا با معامله ۵۶ میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و پتروشیمی مبین با معامله ۹۹ میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را ثبت کردند.

منبع

SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا