انرژی

قیمت نفت از صعود بازماند

قیمت نفت روز چهارشنبه تحت تاثیر عرضه فراوان با وجود ادامه کاهش تولید اوپک و تهدید تحریمهای آمریکا علیه ایران، کاهش یافت.

به گزارش آرمان اقتصادی، بهای معاملات آتی نفت برنت ۳۶ سنت یا ۰.۵ درصد نسبت به قیمت نهایی روز سه شنبه کاهش یافت و به ۷۸.۰۷ دلار در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۲۸ سنت یا ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۷۱.۰۲ دلار در هر بشکه رسید.

همچنین بخوانید

با وجود افت قیمت در معاملات روز جاری، برنت و وست تگزاس اینترمدیت با رکورد ۷۹.۴۷ دلار و ۷۱.۹۲ دلار که روز گذشته به آن صعود کرده بودند، فاصله چندانی ندارند.

اما نشانه‌هایی در بازارهای معاملات فیزیکی وجود دارد که سرمایه گذاران مالی را محتاط کرده است.

همچنین نشانه‌هایی از افزایش تولید غولهایی مانند اکسون موبیل، رویال داچ شل، شورون، BP و توتال دیده می شود.

طبق گزارش موسسه امریکن پترولیوم، محدودیت ظرفیت خط لوله در آمریکای شمالی، باعث شده ذخایر نفت آمریکا ۴.۹ میلیون بشکه افزایش یافته و به ۴۳۵.۶ میلیون بشکه برسد. آمار رسمی تولید و ذخایر نفت و فرآورده‌های نفتی از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا عصر روز چهارشنبه منتشر خواهد شد.

بر اساس گزارش رویترز، با وجود افت قیمتها در روز چهارشنبه و احتیاط سرمایه گذاران مالی، عرضه در بازار نفت از سال ۲۰۱۷ که کشورهای اوپک و غیراوپک تولیدشان را کاهش دادند، محدودتر شده است.

تحلیلگران با توجه به تهدید تحریمهای آمریکا علیه ایران و تقاضای بالا برای نفت، انتظار دارند بازارهای نفت امسال با محدودیت عرضه مواجه باشند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا