صنعت، معدن، تجارتمعدن

افزایش ۱۵ درصدی تولید کنسانتره مس طی فروردین ۹۷

تولید کنسانتره مس کشور طی ماه نخست سال ۹۷، رشد ۱۵ درصدی را تجربه کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، شرکت های زیر مجموعه شرکت ملی صنایع مس ایران شامل «مس سرچشمه»، «مس سونگون» و «مس میدوک» طی ماه فروردین، ۱۰۷ هزار و ۷۹۵ تن کنسانتره مس تولید کردند. اما این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۹۴ هزار و ۱۱۶ تن بود.

طی ماه نخست ۹۷، مجتمع های «مس سرچشمه» و «مس میدوک»، ۲۴ هزار و ۷۶۱ تن «مس آند» و ۱۴ هزار و ۲۱۱ تن «مس کاتد» تولید کردند که در مقایسه با میزان تولید مدت مشابه سال گذشته (۱۹ هزار و ۱۸۴ تن مس آند و ۱۳ هزار و ۴۴۷ تن مس کاتد)، به ترتیب ۲۹ و ۶ درصد رشد داشتند.

همچنین بخوانید

همچنین طی ماه فروردین، مجتمع مس سرچشمه ۳۵۷ تن «کنسانتره مولیبدن» و مس سونگون ۱۳۱ تن مولیبدن تولید کرد که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته (۵۷۶ تن کنسانتره مولیبدن و ۱۲۸ تن مولیبدن)، به ترتیب ۳۸ درصد کاهش و ۲ درصد رشد نشان می دهد.

۳ مجتمع مس سرچشمه، مس سونگون و مس میدوک طی مدت یاد شده، ۴ میلیون و ۸۴۲ هزار و ۴۵۹ تن سنگ سولفیدی تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۴ میلیون و ۴۰۸ هزار و ۶۶۹ تن بود که نشان دهنده افزایش ۱۰ درصدی تولید این محصول است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا