انرژی

۲۵۰ میلیارد تومان تا تکمیل طرح فهام

مجری طرح فهام گفت: برای این‌که بتوانیم به هدف تکمیل نصب کنتور هوشمند برای ۴۵۰ هزار مشترک دیماندی و چاه‌های کشاورزی برسیم نیازمند ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم که به محض تامین این اعتبار پروژه به طور کامل اجرایی خواهد شد.

هادی مدقق در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که بحث‌های نقل و انتقال طرح فهام (طرح ملی فراسامانه هوشمند اندازه‌گیری و مدیریت انرژی ) از ساتبا (سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق ) به توانیر در دست انجام است، اظهار کرد: همچنان مشکلات مالی در اجرای این پروژه عاملی برای کند شدن سرعت طرح شده است.

به گفته وی، تاکنون ۲۰۰ هزار کنتور از طرح تجهیز ۴۵۰ هزار کنتور تجهیز شده که باید گفت نسبت به برنامه در نظر گرفته بسیار عقب هستیم و لازم است که سرعت بیشتری در اجرای این پروژه صورت گیرد.

همچنین بخوانید

مجری طرح فهام اولویت اجرای این طرح را با مشترکان دیماندی و چاه‌های کشاورزی دانست و افزود: پس از اجرایی شدن این طرح برای این دسته از مشترکان باید برای مشترکان دیگر نیز هدف‌گذاری صورت گیرد.

مدقق اظهار کرد: در موافقتنامه‌های امسال پیش بینی شده که این طرح نهایتا تا پایان امسال اجرایی خواهد شد و باید گفت که به لحاظ تولید کنتورهای هوشمند هیچ مشکلی در داخل کشور وجود ندارد و اگر منابع مالی تامین شود سازندگان و پیمانکاران با سرعت بیشتری می‌توانند فعالیت خود را ادامه دهند.

وی با اشاره به نتایج مثبت تجهیز کنتورهای هوشمند، ادامه داد: با برنامه‌ریزی و زیرساخت‌هایی که سال گذشته صورت گرفت توانستیم از طریق کنتورهای هوشمند ۱۰۰۰ مگاوات مدیریت مصرف بار را لحاظ کنیم و پیش‌بینی می‌شود که امسال نیز با توسعه کنتورهای هوشمند بتوانیم این عدد را به ۱۵۰۰مگاوات برسانیم.

گفتنی است اجرای طرح نصب کنتورهای هوشمند که جزو سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بوده دو سال پیش در وزارت نیرو به تصویب رسید در این طرح اولویت با مشترکان بزرگ با مصرف بالای ۳۰ کیلووات و چاه‌های کشاورزی به اجرا درآمد و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار بود تمام ۴۵۰ هزار مشترک دیماندی و چاه‌های کشاورزی که بیش از ۵۰ درصد بار مصرفی کشور مختص به این دو بخش می‌شود به کنتورهای هوشمند تجهیز شوند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا