خودروصنعت، معدن، تجارت

پیشنهاد کمیسیون صنایع درباره تولید خودروهای خارجی/ پیگیری مجلس برای ارتقای کیفیت خودروهای داخلی

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به پیگیری های این کمیسیون در مورد کیفی سازی، رقابتی شدن و کاهش قیمت تمام شده خودروهای تولید داخل، گفت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس پیشنهاد کرده که هر شرکت خارجی که در تولید خودرو در ایران مشارکت دارد، ۲۰ درصد خودروهای تولید داخل در کشوری که شرکت متعلق به آن است، مورد استفاده قرار بگیرد.

اقتصادآنلاین – المیرا اکرمی؛ سیدجواد حسینی کیا در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین اظهار کرد: از چندی پیش کمیسیون صنایع و معادن مجلس به صورت جدی پیگیر است که نظارت بهتری در جهت کیفی سازی خودروها انجام شود، به گونه‌ای که خودروهای تولید داخل، رقابتی شود و قیمت تمام شده بهبود پیدا کند. 

حسینی کیا در ادامه  با اشاره به اینکه در شرکت‌های خودروسازی برای تحقق این موضوعات، اقدامات خوبی صورت گرفته که مصداق بارز آن اقدامات انجام شده در حوزه R&D  و اختصاص بودجه به کارهای پژوهشی است، افزود: استفاده از کالای ایرانی و از جمله خودروی ایرانی یک ترجیح برای همه است، اما به شرط اینکه کالاهای ایرانی و از جمله خودروهای تولید داخل رقابت پذیر، دارای قیمت تمام شده پایین، امنیت بالا و کیفیت محور باشند.

وی با اشاره به پیگیری‌های جدی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد مسایل مربوط به صنعت خودروسازی کشور گفت: چندی است که مجلس به موضوع خودروسازی ورود پیدا کرده و در جلساتی که کمیسیون صنایع و معادن مجلس با خودروسازان و قطعه سازان داشته، در جریان مشکلات آنان قرار گرفته و سعی دارد که در یک تعامل سازنده این مشکلات را حل کند. 

حسینی کیا با اشاره به اینکه تحقیق و تفحص در صنعت خودروسازی هم با هدف بهبود وضعیت صنعت خودروسازی انجام خواهد شد، عنوان کرد: یکی از ظرفیت‌های این طرح تحقیق و تفحص، افزایش کیفیت، کاهش قیمت تمام شده و افزایش رقابت پذیری خودروهای تولید داخل است. 

نماینده مردم سنقر در مجلس در ادامه افزود: باید به این موضوع توجه کنیم که خودرویی که نتواند بازار جهانی داشته باشد، از گردونه حذف می‌شود و در همین راستا کمیسیون صنایع و معادن مجلس پیشنهاد کرده که هر شرکت خارجی که در تولید خودرو در ایران مشارکت دارد، ۲۰ درصد خودروهای تولید داخل در کشوری که شرکت متعلق به آن است، مورد استفاده قرار بگیرد.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا