امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

تامین امنیت غذایی با زنبورعسل

مدیر عامل اتحادیه زنبورداران ایران زمین گفت: نقش زنبورعسل در تامین امنیت غذایی کشورهای جهان بسیار پررنگ است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، عفت رئیسی سرحدی در برنامه «روز از نو» رادیو اقتصاد افزود: برنامه ریزان و سیاست گذاران کشور زنبورعسل را فقط بواسطه تولید عسل می شناسند در حالیکه این زنبور ارزش افزوده بسیار بالایی برای اقتصاد مملکت به همراه دارد. 

 

همچنین بخوانید

وی همچنین اظهارداشت: زنبور عسل جدا از تولید عسل در بحث گرده افشانی، افزایش محصولات کشاورزی، امنیت غذایی، حفظ اکوسیستم، محیط زیست، جلوگیری از بیابان زایی و بسیاری موارد بسیار نقش آفرین است.

مدیر عامل اتحادیه زنبورداران ایران زمین گفت: زنبورعسل به عنوان یکی از منابع پایه در کنار سایر منابع پایه در جهان مورد توجه است.

وی افزود: ارزش افزوده ای که گرده افشانی برای محصولات کشاورزی و در نهایت امنیت غذایی ایجاد می کند متاسفانه این سهم در اقتصاد کشور نادیده گرفته می شود.

رئیسی سرحدی ادامه داد: در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه ارتباط بسیار معنی داری بین تعداد کندوها، توسعه کشاورزی، منابع انسانی و فقرزدایی وجود دارد.

وی یادآورشد: امنیت غذایی مردم در هر کشوری یک بحث جدی است به همین جهت زنبورعسل به‌عنوان یکی از عناصر پایه مثل آب و خاک باید مورد توجه برنامه ریزان مملکت قرار گیرد.

برنامه «روز از نو» کاری از گروه کشاورزی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۶.۳۰ به مدت ۸۵ دقیقه به تهیه کنندگی «لیلا امیدیگانه و مهدی شیار» با هدف فراهم ساختن لحظات شاد و مفرح صبحگاهی توام با افزایش سطح آگاهی اقتصادی شنوندگان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا