امور زیربناییچندرسانه‌ایصوتكشاورزی و دامپروری

مصرف قارچ های پرورشی نگرانی ندارد +صوت

مدیرکل دفتر امور گلخانه، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی وزارت جهادکشاورزی گفت: قارچ های پرورشی از اطمینان صد درصد برای مصرف برخوردار بوده و مردم هیچ گونه نگرانی در این زمینه نداشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، غلامرضا تقوی در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: مسمومیت و فوت تعدادی از هموطنان ناشی از مصرف قارچ در روزهای اخیر مربوط به قارچ های پرورشی نبوده بلکه این اتفاق در اثر استفاده از قارچ های سمی موجود در عرصه های طبیعی حادث شده است.

 

وی همچنین اظهارداشت: قارچ های پرورشی در قالب بسته بندی و در عین حال با نام و نشان به بازار عرضه می شوند که مصرف این قار چ ها هیچ گونه نگرانی ندارد.

مدیرکل دفتر امور گلخانه، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی وزارت جهادکشاورزی گفت: قارچ های خوراکی که در مراکز پرورش تحت نظارت وزارت جهاد کشاورزی تولید می شوند سویه و نژاد این گونه ها در آزمایشگاه های مجهز تست، اصلاح و در اختیار تولید کنندگان قرار می گیرد.

وی در ادامه به عموم مردم توصیه کرد: قارچ مورد نیاز خود را از معابر، گذرگاه ها و همینطور عرضه کنندگان غیر رسمی و بی نام و نشان خریداری نکنند.

تقوی تصریح کرد: تصور غلطی در جامعه وجود دارد مبنی بر اینکه تشخیص قارچ های سمی و غیر سمی به راحتی امکان پذیر است.

وی در ادامه گفت: متاسفانه چنین طرز تفکرنادرستی موجب بروز این اتفاق تلخ در برخی از استان های کشور شده است.

مدیرکل دفتر امور گلخانه، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی وزارت جهادکشاورزی افزود: تشخیص قارچ های سمی و غیر سمی تنها از طریق آزمایشگاه میسر است بنابراین نباید به ابزارهای بصری و تجربیات دیگران اکتفا کرد چرا که این دو بسیار شبیه به هم هستند.

وی در ادامه این مصاحبه رادیویی یادآورشد: مسمومیت و فوت ناشی از مصرف قارچ به هیچ وجه ربطی به گونه های پرورشی ندارد چرا که این محصول در محیط های استریل و با نظارت کافی تولید و به بازار مصرف عرضه می شود.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «الهام مصطفوی و فرزانه صادقیان» با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر و کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا