بورس

پوشش ۷۸ درصدی پیش بینی های "زاگرس"

شرکت پتروشیمی زاگرس پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ماه ۹۵ را با سرمایه دو هزار و ۴۰۰ میلیارد به صورت حسابرسی شده منتشر کرد.

شرکت پتروشیمی زاگرس سود هر سهم سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ماه ۹۵ را مبلغ ۳ هزار و ۷۳۵ ریال برآورد و اعلام کرد طی دوره ۱۰ ماهه منتهی به ۳۰ دی ماه ۹۵ با اختصاص ۲ هزار و ۸۴۸ ریال سود به ازای هر سهم معادل ۷۸ درصد از پیش بینی هایش را پوشش داد.

به گزارش آرمان اقتصادی از نقل از سنا، "زاگرس" دلایل افزایش EPS از پیش بینی قبلی به ۳ هزار و ۷۳۵ ریال برای سال مالی ۹۵ را به شرح زیر اعلام کرد.

-افزایش مبلغ فروش نسبت به پیش بینی قبلی به دلیل افزایش نرخ فروش صادراتی و همچنین افزایش ۷۰ هزار تنی تولید و فروش متانول وافزایش نرخ تبدیل ارز.

-افزایش قیمت تمام شده کالای فروش رفته نسبت به پیش بینی قبلی بدلیل افزایش ۷۰ هزار تنی تولید و فروش متانول است.

-افزایش هزینه های اداری و فروش به دلیل افزایش ۷۰ هزار تنی مقدار متانول صادراتی و همچنین افزایش نرخ تبدیل ارز نسبت به پیش بینی قبلی.

-هزینه های عملیاتی شامل مبلغ یک هزار و ۲۴۶ میلیار ریال ذخیره جهت صورت حسابهای سنوات قبل شرکت پتروشیمی مبین در رابطه با دیماند و تعدیلات نرخ ارز مرجع به مبادله ای و ۳۷۷ میلیارد ریال ذخیره جهت مطالبات راکد و سنواتی ومبلغ ۳۹۷ میلیارد ریال سود حاصل از تسعیر مطالبات ارزی است.

-خالص سایر در امدها و هزینه های غیرعملیاتی عمدتا شامل ۷۱۶ میلیارد ریال درآمد حاصل از اجرای توافق نامه با شرکت ملی صنایع پتروشیمی بوده و مبلغ ۱۸۲میلیار ریال مربوط به سود سپرده و سود حاصل از تسعیر است.


منبع:اقتصادآنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا