اقتصاد کلان

خودرویی‌ها با قدرت آمدند برق خوزستان رفت/ انتقاد خودرویی‌ها نعمت زاده را بازنشسته نکرد

به گزارش خبرنگار آرمان اقتصادی، هرچه به روزهای پایانی سال نزدیک‌تر می‌شویم آرامش نسبی اقتصاد ایران افزایش می‌باید و به نظر می‌رسد این آرامش به واسطه توجه عموم افراد جامعه به مسائل شب عید است.
در هفته‌ای که تنها چند ساعت از آن باقی مانده است، دو اتفاق مهم در اقتصاد ایران رخ داد که از این موارد می‌توان به قطعی آب و برق برخی از مناطق سیل زده و استان خوزستان در کنار بازگشت خودرویی‌ها بعد از ۱۱ سال از جاده قم به تهران اشاره کرد.
قطعی برق استان‌های خوزستان در حالی در دست بررسی و کنترل است که در طی هقته بارها برق و آب مناطق مختلف استان خوزستان در رفت و آمد است.
با وجود آنکه نمایشگاه خودرو تهران یا همان اتوشوی تهران بعد از ۱۱ سال بار دیگر از محل دائمی نمایشگاه‌های شهر آفتاب به تهران سری زده است، اما انتقادات خودرویی همچنان ادامه دارد و رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو معتقد است وزارت صنعت واردات خودرو را هم در دست گرفت و سرهم کردن رینگ و قالپاق تولید مشترک نیست.
اما با وجود این انتقادها چهارمین همایش خودرو در تهران برگزار شد که مهمان‌های خارجی بسیاری را به خود دید و این مهمان‌ها از برنامه‌های خود برای همکاری بیشتر با طرف ایرانی خبر دادند.
نعمت‌زاده که مهمان روز اول این همایش بود در سخنرانی خود طوری از اخبار بازنشستگی صحبت به میان آورده بود که خیلی‌ها تصور کردند نعمت زاده آخرین سال فعالیت خود را پشت سر می‌گذارد و سال آینده با خود تولید ملی به سفر و استراحت می‌پردازد، اما اینچنین نبود و اطلاعات تکمیلی مبنی بر اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت اعتقادی به بازنشستگی ندارد، منتشر شد.
اما در کنار بازار داغ خودرو و وسایل نقلیه، عبدالناصر همتی رئیس کل بیمه مرکزی بار دیگر تاکید بر بیمه نبودن حجم قابل توجهی از موتورسیکلت‌ها داشت و خبر از بخشودگی جرایم گذشته بیمه موتورسیکلت‌ها داد.
در کنار این موضوع انتقادها به بانکداری و مدیریت بانک‌ها از دل نظام بانکداری بلند شد و به همراه رئیس پژوهشکده پولی بانکی که خبر از ورود بانک‌ها به چرخه معیوب جنگ قیمتی داده است، عضو شورای فقهی بانک مرکزی به درجازدن اجرای بانکداری اسلامی انتقاد کرد.
انتهای پیام/


منبع:میزان

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا